پرورش کودکان کتاب‌دار در کتابخانه‌های شهرداری

رییس اداره کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از پرورش و آموزش کتابداری به کودکان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های این حوزه تربیت و سوق کودکان به مطالبه کتاب است.

طیبه فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اداره کتابخانه‌های شهرداری اصفهان برنامه‌هایی جهت تربیت و سوق کودکان به مطالبه کتاب طراحی شده است، یکی از برنامه‌ها آموزش کتابداری به کودکانی است که علاقه، اعتماد به نفس و توانایی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برپایی باشگاه کتابخوانی در طیف سنی مختلف افزود: باشگاه کتابخوانی شامل دو گروه سنی هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۵ سال است که عنوان گروه اول اقتصاددانان کوچک و همچنین در گروه سنی دوم برنامه‌های داستان نویسی اجرا می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از راه اندازی طرح "کتاب مادر و کودک" خبر داد و اضافه کرد: بدون شک این گونه برنامه‌ها سبب تشویق هرچه بیشتر کودکان در زمینه کتابخوانی و ارتباط مؤثر والدین با فرزندان خواهد شد.

فاطمی با بیان اینکه برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه ادب و عرفان نیز در این مجموعه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این گونه برنامه‌ها شامل در محضر مولانا، سلسه شب هایی با موضوعات مختلف مانند انسان و خدا، انسان و درد، انسان و طلب، انسان و عشق و انسان امروز از نگاه مولانا است که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.

وی از افزایش فعالیت برخی از کتابخانه‌های شهرداری اصفهان در مناطق ۱۵ گانه خبر داد و گفت: برخی از این کتابخانه‌ها تا ساعت ۱۰ شب و برخی از آنها تا ساعت ۱۲ شب به دانش‌آموزان و دانشجویان خدمات ارایه می‌کند.

کد خبر 346772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.