ترس، دشمن گردشگری است

نایب رییس شورای هماهنگی سمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اصفهان همواره در حوزه فعالیت‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد فعال بوده است.

علیرضا روحانی در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص نقش سمن‌ها در گردشگری اظهار کرد: NGO ها می‌توانند حلقه واسط میان جوامع محلی و مردم با دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری باشند. هرچه بتوانیم NGO های توانمندتری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشیم، هم به لحاظ تخصصی می‌توانیم مردم را توانمندتر کنیم و هم در حوزه های فرهنگی و فرهنگ‌سازی می‌توانیم حمایت مردم را برای حفظ منافع فرهنگی جلب کنیم که توسعه گردشگری و حفظ و توسعه صنایع دستی یکی از این منافع است.

وی افزود: در بسیاری از موارد دچار ضعف فرهنگی هستیم؛ بسیاری از مواقع نیز به مشارکت مردم در فعالیت‌ها نیاز داریم. فعالیت‌های بسیاری بر دوش سازمان میراث فرهنگی است و باید مردم را به مشارکت دعوت کنیم.

این فعال حوزه میراث فرهنگی گفت: اصفهان همواره در حوزه فعالیت های مدنی و مردم نهاد فعال بوده است و در بسیاری از موارد الگو قرار گرفته است که این موضوع نشان‌دهنده دغدغه مردم اصفهان برای کار جمعی و وجود زیر ساخت‌ها در اصفهان است. اما از طرفی در بسیاری از موارد از کشورهای توسعه یافته به خصوص در بحث استفاده از مدیران جوان، عقب مانده ایم.

روحانی با بیان اینکه ترس، دشمن گردشگری است، افزود: مبحث گردشگری، حوزه های مختلفی را درگیر خود می‌کند و مهم‌ترین مبحث مرتبط با گردشگری، امنیت است. فضای امنی که در چندسال گذشته به تبلیغ آن پرداخته‌ایم در جذب گردشگر تاثیر داشته است. این مسئله که ایران در میان کشورهای بی‌ثبات و ناامن منطقه کشوری امن و باثبات است یک پتانسیل محسوب می شود که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

کد خبر 346755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.