جزئیات انتخاب هیئت رییسه مجمع نمایندگان اصفهان

در انتخابات هیئت رییسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، سید ناصر موسوی لارگانی با کسب ۹ رأی از علی بختیار پیشی گرفت و بار دیگر به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان انتخاب شد.

حیدر علی عابدی با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان استان اصفهان که صبح امروز، یکشنبه-۳ تیر- برگزار شد به خبرنگار ایمنا گفت: در انتخابات امروز سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان و علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار کاندیدای ریاست مجمع نمایندگان بودند، که در نهایت موسوی لارگانی با کسب ۹ رأی موفق شد از بختیار که ۶ رأی کسب کرده بود، پیشی بگیرد و بار دیگر به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان انتخاب شود.

نماینده مردم اصفهان افزود: قرار بود حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان نیز برای پست ریاست مجمع نمایندگان کاندید شود که به جلسه نرسید و موضوع کاندیداتوری او مطرح نشد.

عابدی تصریح کرد: در این جلسه همچنین سید جواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان به اتفاق آراء به عنوان نایب‌رییس، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد به عنوان خزانه دار و زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه و سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

همیشه اکثریت آرا در مجمع با لیست ولایی است

وی با اشاره به نحوه رأی گیری مجمع نمایندگان استان گفت: انتخابات هیئت رییسه مجمع نمایندگان استان به صورت فی البداهه انجام نمی شود و بر اساس رایزنی های قبلی نمایندگان با یکدیگر صورت می گیرد، اعضا بعد از برآوردی که از میزان آرای احتمالی خود به دست می آورند، اقدام به شرکت در این انتخابات می کنند.

این نماینده اصفهان در مجلس در رابطه با دلیل حضور کم رنگ نمایندگان لیست امید در جمع اعضای منتخب هیئت رییسه مجمع نمایندگان استان گفت: تعداداعضای لیست ولایی از اعضای لیست امید بیشتر است و تنها سه نماینده مجلس عضو لیست امید، پنج نفر مستقل و ۱۱ نماینده از لیست ولایی هستند، این امر سبب می شود همیشه اکثریت آرا در مجمع با لیست ولایی باشد.

عابدی خاطر نشان کرد: البته این امر مشکل خاصی ایجاد نمی کند؛ چرا که ریاست مجمع نمایندگان استان بیشتر یک مقام هماهنگ کننده است و اختیارات خاصی نسبت به بقیه نمایندگان ندارد.

کد خبر 346704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.