قاره سبز برای حفظ برجام چقدر شانس دارد؟

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد شرایط نشان می دهد قاره سبز شانس زیادی برای حفظ برجام ندارد؛ زیرا تحت فشارهای سیاسی آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به هشدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان  مبنی بر اینکه اکنون برجام با از دست دادن نقطه تعادلی خود در آی سی یو است، گفت: پس از خروج ایالات متحده از توافقنامه برجام، این معاهده در سراشیبی از بین رفتن قرار گرفته است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران تمایلی برای برهم زدن برجام ندارد، تصریح کرد: این مهم در حالیست که در شرایط کنونی تنها اروپایی ها هستند که می توانند این توافقنامه را حفظ کنند؛ زیرا کشورمان به تعهدات خود عمل کرده و طرف های مقابل متهم به عدم تحقق وعده هایشان هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط نشان می دهد قاره سبز شانس زیادی برای حفظ برجام ندارد و نمی تواند با آمریکایی ها کنار بیایند، ادامه داد: در واقع باید اذعان کرد که اروپا برای باقی نگه داشتن برجام باید بهای زیادی بپردازد و این مهم در حالیست که ایالات متحده فشارهای سیاسی زیادی به این کشورها وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن بیان اینکه وقت زیادی برای مذاکره با اروپایی ها باقی نمانده و طرف های مقابل باید هرچه سریعتر تصمیم خودشان را بگیرند، اظهار کرد: به نظر می رسد روزهای آخر توافقنامه برجام را شاهد هستیم و به نوعی برجام در حال رنگ باختن است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته باید یادآور شد در شرایط کنونی نیز می توان توافقنامه را حفظ کرد، اما به شرطی که اروپایی ها تلاش مضاعفی کنند و ضمانت های لازم را درنظر بگیرند.

کد خبر 346667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.