مانع حضور زنان در ورزشگاه شوند، طرح دعوای حقوقی می‌کنیم

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان اینکه حضور زنان در مکان‌های ورزشی نه از نظر اسلامی و نه از لحاظ قانونی منعی ندارد، گفت: حق تماشای مسابقات ورزشی، از جمله ابتدایی ترین حقوق زنان بوده که تا کنون از آنها سلب شده و جای پیگیری حقوقی دارد.

فاطمه راکعی در رابطه با فراهم شدن امکان تماشای خانوادگی مسابقات فوتبال جام جهانی در تهران، اصفهان و برخی دیگر از شهرها به خبرنگار ایمنا گفت: امکان شرکت در مسابقات، تجمعات مسالمت آمیز و نشست‌ها و همایش‌های ملی، یکی از ابتدایی ترین حقوق آحاد ملت است و در این زمینه تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان اینکه حضور زنان در مکانهای ورزشی نه از نظر اسلامی و نه از لحاظ قانونی منعی ندارد، افزود: بر اساس پژوهشی که اخیرا صورت گرفته و نتایج آن نیز منتشر شده است، حق تماشای مسابقات ورزشی، از جمله ابتدایی ترین حقوق زنان بوده که تا کنون از آنها سلب شده است و به نظر من جای پیگیری حقوقی دارد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش خاطر نشان کرد: اساساً حضور زنان در ورزشگاهها مسأله خاصی نبوده که این همه زنان ایرانی را از نظر روحی و فکری درگیر کرده است.

راکعی افزود: بنابراین اجازه تماشای خانوادگی بازی‌های فوتبال جام جهانی به هر دلیل که صادر شده، جای خوشحالی است؛ هر چند چنین محدودیت‌هایی از همان ابتدا نباید ایجاد می شد.

 رییس کمیته زنان خانه احزاب تهران گفت: با توجه به تأکیداتی که رهبری در هفته های اخیر پیرامون ایجاد وحدت، امید و نشاط اجتماعی داشته اند، به نظر می رسد اگر حقوق حقه افراد در حوزه های مختلف داده نشود و بخشهایی از مردم احساس تبعیض و ظلم داشته باشند، این امر مانع وحدت و نشاط است و به افسردگی در جامعه دامن می زند.

نشاط واقعی با رفع تبعیض و احترام به کرامت انسانی ایجاد می شود

راکعی تصریح کرد: البته منظور از نشاط اجتماعی تنها حضور مردم در مکانهای عمومی، پخش موسیقی و برنامه های این‌چنینی نیست؛ هر چند ممکن است در این مراسم نیز شادی ظاهری وجود داشته باشد، اما نشاط اجتماعی واقعی زمانی ایجاد می شود که حقوق و کرامت انسانها رعایت شود و آنها احساس ظلم و تبعیض نداشته باشند.

وی افزود: بنابراین حضور زنان در مکان‌هایی که بازی‌های جام جهانی پخش می شود، یکی از بدیهی ترین حقوق آنها است که به تازگی به آن رسیده اند و این امر گوشه ای از نشاط اجتماعی را نه فقط برای زنان، بلکه برای کل خانواده و نیز همه کسانی که از تبعیضها رنج می برند و همه انسانهای فهیمی که برای حقوق بشر زنان تلاش می کنند به ارمغان می آورد.

مشاور شهردار تهران در امور زنان حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها را جزء حقوق بدیهی آنها دانست و ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه دیگر اذهان مسئولان و فعالان فرهنگی- اجتماعی کشور به چنین مسائلی مشغول نشود، گفت: اگر بعد از این باز هم بنای برخی بر محدود کردن حضور زنان در ورزشگاه‌ها قرار بگیرد، این امر جای طرح دعوای حقوقی را باز می کند.   

کد خبر 346631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.