طرح مذاکره مستقیم با ترامپ اشتباهی استراتژیک است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:طرح مذاکره مستقیم با ترامپ اشتباهی استراتژیک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته فولادشهر با بیان اینکه هشتم شوال، سالروز حادثه‌ای دلخراش در تاریخ شیعه به شمار می آید، اظهار کرد: این روزی است که در آن تخریب قبرستان مقدس بقیع در شهر مدینه به دست پیروان فرقه انحرافی و افراطی وهابیت انجام گرفت.

وی افزود: تخریب قبرستان مقدس بقیع حادثه‌ای است که گویای مظلومیت تاریخی شیعه در همه اعصار و دوره‌ها است، این حادثه از یکسو معلول جهل و نادانی و افراط گرایی‌ بی‌منطق فرقه‌ منحرف وهابیت پلید بوده و از سوی دیگر حاصل نقشه شوم استعمار انگلیس و سیاست دین‌ستیزانه آن با افکار و عقاید اسلامی است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در روزهای اخیر نامه‌ای  منتشر شد که در آن طرح مذاکره مستقیم با ترامپ مطرح شده است. طرحی که اشتباه استراتژیک است.

وی افزود: این طیف تا چندی پیش در توجیه شکست و ناکامی برجام، تقصیرها را گردن شخص ترامپ می‌انداختند و او را دیوانه و تافته‌ای جدابافته از حاکمیت آمریکا معرفی می‌کردند تا مردم از یاد ببرند که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره و دولت آمریکا، درباره دشمنی با ملت ایران متفق‌القولند؛ حتی اگر سر موضوعات دیگر اختلاف نظر داشته باشند.

سرافراز گفت: اما حالا همین‌ها وسوسه می‌کنند که راه طی شده و به بن‌بست خورده اعتماد به شیطان بزرگ را دوباره و چندباره تجربه کنیم و طبعاً با همان فرمول شیطان‌پسند، امتیازات نقد جدید «این بار در حوزه امنیت ملی و توان بازدارندگی» بدهیم و مشتی وعده جدید بگیریم؛ در حالی که تمام وعده‌های قبلی دروغ از آب در آمده یا برعکس عمل شده‌اند.

وی افزود: به صراحت اعلام می کنیم اگر فردا تحریم‌ها و دشواری‌های بی‌سابقه‌ای از راه برسد، مقصر کسانی هستند که به آمریکا کُد دادند که اگر فشار بیاورد می‌تواند امتیاز بیشتر بگیرد، درست همانند سال ۸۸ که آمریکا ناامید و ناتوان به دنبال راه چاره‌ای می‌گشت تا اینکه کسانی به آن مشاوره دادند که راه چاره، تحریم‌های فلج‌کننده علیه سفره مردم است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد:  نامه یکصد فعال سیاسی دقیقا همان چیزی است که آمریکا برای تشدید فشارها به آن نیاز داشت و باید گفت اپوزیسیون سازش‌طلب امروز برای ملت ایران از ارتش آمریکا خطرناک‌تر است.

وی ادامه داد: البته آن چه به نظر می رسد این است که این نامه نگاری یک نمایش سیاسی  است تا اولاً وانمود کنند  که مشکلات اقتصادی کشور به دلیل عدم مذاکره با آمریکا حل نمی شود و ثانیاً این حاکمیت است که مانع از این مذاکرات و حل مشکلات کشور شده است.

سرافراز اضافه کرد: اما باید بگوییم نظام اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی خود، در برابر آمریکا و متحدانش ایستاده است و بدیهی است که به نسخه سازش ذلت‌بار کمترین اهمیتی نمی‌دهد. 

کد خبر 346553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.