یک ریال ارزش افزوده شرکت های تولیدی به لنجان پرداخت نشده است

لنجان-رییس شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: شرکت هایی که در جوار شهرستان لنجان فعالیت تولیدی دارند باید ارزش افزوده آنها در این شهرستان پرداخت شود نه اینکه شاهد پرداخت آن در شهرهایی مثل تهران و اصفهان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مصطفی اسماعیلی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از خواست های همیشگی شهرداری ها و شورای های اسلامی شهرستان لنجان پرداخت به موقع حق آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده این شهرستان بوده، خواسته ای که طی سال های گذشته نتوانسته رضایت مدیران شهری و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی همواره مطالباتی را در خصوص سهم دهیاری ها و شهرداری های شهرها و روستاها از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی داشته ایم و با توجه به اینکه عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری ها، دهیاری ها توزیع می‌ شود خواستار شفاف سازی آن بوده ایم.

رییس شورای اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: در جلسه مشترک شورای اسلامی شهرستان لنجان با مدیر کل اداره مالیاتی استان اصفهان، اعضاء شورای شهرستان بر پرداخت مطالبات و معوقات این شهرستان تاکید داشتند و قول ها و وعده هایی نیز از سوی مدیر کل اداره دارایی و مالیاتی به شهرستان لنجان داده شده است که انتظار  داشتیم تا پایان خرداد ماه این مطالبات برآورده می شد.

وی ادامه داد: پرداخت حق آلایندگی ذوب آهن و فولاد مبارکه، در اختیار قرار دادن اطلاعات مالیات برارزش افزوده استان به شوراها برای نظارت بر دریافت و پرداخت سهم شهرداری ها، استرداد سهم شهرداری ها از مالیات بــرارزش افزوده که در استان بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان است، مطالبات و خواسته های به حق مسئولان شهرستان لنجان به شمار می آید.

اسماعیلی اضافه کرد: از سوی دیگر خواستار این مهم بوده ایم که همزمان با بدهی مالیات پیمانکاران و پرسنلی شهرداری ها تهاتر شود، جرایم مالیات ها باتوجه به تاخیر در پرداخت آلایندگی و ارزش افزوده توسط اداره کل دارایی شامل بخشودگی شود و همچنین تقسیط بلند مدت بدهی مالیاتی شهرداری ها انجام گرفته و شاهد بازسازی ساختمان فعلی اداره دارایی زرین شهر باشیم.

وی عنوان کرد: البته در بندهای ذکر شده همچنان مطالبات شهرستان لنجان در هاله ای از ابهام قرار دارد چراکه مطالبات شهرستان از سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ مربوط به حق آلایندگی ذوب آهن تا کنون مبلغی پرداخت نشده همچنین ۱۵ درصد آلایندگی فولاد مبارکه که سهم شهرستان لنجان بوده همچنان پرداخت نشده که با توجه به چالش هایی که شهرداری ها با آن مواجه هستند نیاز جدی و فوری به دریافت این سهم دارد.

رییس شورای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: مبلغ ارزش افزوده بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده که از سال ۹۳ که شهرستان لنجان این مبلغ را مطالبه کرده و در سال ۹۵ از سوی اداره کل دارایی اخذ شده، هنوز به شهرستان لنجان پرداخت نشده است.

 وی تاکید کرد:با توجه به اهمیت موضوع از مسئولان ذی ربط در خصوص این مطالبه به حق شهرستان لنجان در خواست می شود که در تقسیم و توزیع این مطالبه طبق دستور العمل سال ۱۳۹۵ انجام شود چراکه این مطالبه در همان سال از طریق اداره کل دارایی دریافت شده است.

اسماعیلی یادآور شد: باید به این نکته نیز توجه داشت شرکت هایی که در جوار شهرستان لنجان فعالیت تولیدی دارند باید ارزش افزوده آنها در این شهرستان پرداخت شود نه اینکه شاهد پرداخت آن در شهرهایی مثل تهران و اصفهان باشیم.

وی متذکر شد: وقتی آلایندگی این صنایع در شهرستان لنجان است ارزش افزوده حاصل از فعالیت آنها نیز متعلق به این شهرستان است نه اینکه به مرکز آن هم به صورت تجمیعی پرداخت شود.

رییس شورای شهرستان لنجان تاکید کرد: امروز احساس می شود زمان آن رسیده باشد که نمایندگی اداره دارایی در شهرستان لنجان دایر شود تا بتواند به پرونده های شرکت های مجاور شهرستان در همین شهرستان رسیدگی شود و اگر این شرکت ها عایداتی داشته باشند به شهرستان لنجان بازگردد.

کد خبر 346550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.