در عمر ۴۰ ساله اصناف نه تنها کمکی به این بخش نشده که مشکل آفرینی هم شده است

رییس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف می‌توانند از عهده خروج مشکلات اقتصادی برآیند به شرطی که قوانین اصلاح، کارها مردمی و تسهیلات مالی اعطا شود.

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش اصناف در تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی گفت: سهم اصناف در تولید ناخاصل داخلی ۱۷ درصد است و ۷۰ درصد بنگاه های شاغل با ۶۵۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور و در بخش خصوصی در حوزه اصناف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: به طور کلی ۸۵۰ هزار بنگاه تولیدی، خدماتی و فنی در این حوزه فعال هستند.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به نفش اصناف در موقعیت های مختلف ایران گفت: اصناف در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ملی_مذهبی نقش قابل توجهی داشته اند. اصناف به نوعی بنیانگذار فعالیت های فرهنگی بودند و از جمله آنها به تشکیل هیات مذهبی، تاسیس دارالایتام، ساخت مساجد و مدرسه می‌توان اشاره کرد.

فاضلی افزود: با توجه به چنین پیشینه‌ای، رفع مشکلات اقتصادی مانند کاهش قاچاق و اجرای اقتصاد مقاومتی از عهده این بخش بر می‌آید اما این مهم نیازمند توجه به مسائلی است.

وی افزود: متاسفانه در عمر ۴۰ ساله اصناف نه تنها کمکی به این بخش نشده که مشکل آفرینی هم شده است. در صورتی که نظام بانکی و ارزی تسهیلات لازم را ارائه کنند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

رییس اتاق اصناف ایران مهم ترین چالش اصناف را قوانین نامتعارف، قوانین نظام صنفی، عدم سپردن امور به مردم و ارائه نکردن تسهیلات مالی به اصناف دانست.

کد خبر 346425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.