اجرای طرح هادی در ۲۶ روستای گلپایگان

گلپایگان- رییس بنیاد مسکن گلپایگان گفت: سال گذشته برای اجرای طرح های هادی از محل اعتبارات تملک دارایی ها حدود ۷۶۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که ۶۰ درصد آن به صورت اوراق جذب شده البته این میزان اعتبار برای اجرای طرح های هادی هفت روستا و تجدید نظر سه روستا بوده است.

علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: تهیه و اجرای طرح هادی، تملک و واگذاری زمین در روستاها، ساخت مسکن به صورت انبوه سازی، بازسازی‌ مناطق  مختلف از وظایف اصلی بنیاد مسکن است که تاکنون در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی گفت: سال گذشته برای اجرای طرح های هادی از محل اعتبارات تملک دارایی ها حدود ۷۶۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که ۶۰ درصد آن به صورت اوراق جذب شده البته این میزان اعتبار برای اجرای طرح های هادی هفت روستا و تجدید نظر سه روستا بوده است.

رییس بنیاد مسکن گلپایگان با بیان اینکه طرح تجدید نظر روستای درب امام زاده در صورت تأمین اعتبار انجام می‌شود، افزود: طرح تجدید نظر روستای زرنجان و سرآور نیز تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی ۲۶ روستای شهرستان اجرایی شده، افزود: شهرستان گلپایگان دارای ۵۲ روستا است که ۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد و برای اجرای طرح تجدید نظر ۴۰ روستای این شهرستان تاکنون اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار برای قیر یارانه‌ای به گلپایگان اختصاص داده شده است، گفت: با پیگیری نماینده شهرستان ۲۸۰ میلیون تومان این اعتبار برای روستاها اختصاص داده شده است و به زودی در روستاهای شهرستان عملیات آسفالت ریزی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات با اختصاص قیر یارانه‌ای جبران شده است، افزود: در سه سال اخیر عملیات آسفالت ریزی ۲۰ روستای شهرستان از محل قیر یارانه‌ای صورت گرفته که در مجموع ۶۰ درصد عملیات آسفالت ریزی در روستاها اجرا شده است.

ناطقی با اشاره به مرمت ۳۰درصد بافت سنتی روستای وانشان اظهار کرد: با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار طرح بازسازی بافت با ارزش روستای وانشان اجرا شده است.

رییس بنیاد مسکن گلپایگان با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰ سند برای واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان صادر شده است، افزود: در مجموع تا کنون پنج هزار و ۲۱۹ جلد سند برای واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان صادر شده است.

وی گفت: به متقاضیان ساخت مسکن در روستاها ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد با باز پرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود که در همین راستا نیز ۴۸ واحد مسکونی در روستای وانشان و ۹۹ واحد در شهرک الوند گلپایگان احداث شده که البته از این تعداد ۶۴ واحد تکمیل و مابقی در حال تکمیل است.

کد خبر 346363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.