۹۲۰ مشاور در اصفهان فرایند هدایت تحصیلی را مدیریت می‌کنند

رییس کلینیک خدمات مشاوره روانشناختی آموزش و پرورش استان اصفهان به فعالیت ۹۲۰ مشاور تحصیلی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اکثر این مشاوران در دوره اول متوسطه سامان دهی شده‌اند و این سامان دهی بیشتر به خاطر فرایند انتخاب رشته پایه نهم است.

غلامرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت انجام مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی اظهار کرد: فرآیند ارائه خدمات راھنمایی و مشاوره در انتخاب رشته پایه نهم به دانش آموزان بدین صورت است که دانش‌آموزان ضمن آشنایی با استعدادھا، علایق، توانایی‌ھا و ویژگی‌ھای شخصیتی خویش، شاخه‌ھا و رشته‌ھای تحصیلی، حرفه‌ها و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن به صورت آگاھانه رشته تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

وی هدف از هدایت تحصیلی در فرایند انتخاب رشته پایه نهم را شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی‌ھای شخصیتی دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاھانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای و کمک به ھدایت متوازن دانش آموزان رشته ھای تحصیلی براساس سیاست‌ھای توسعه‌ای کشور دانست و افزود: برای هدایت تحصیلی در پایه نهم سامانه متمرکزی طراحی شده است.

رییس کلینیک خدمات مشاوره روانشناختی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مصوبه جدید هدایت تحصیلی انتخاب رشته بر اساس شش مولفه نظر دانش‌آموز، نظر والدین، نظر معلمان تمام دروس دوره اول متوسطه، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی یا همان نمرات درسی و نظرات مشاور مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین به فعالیت ۹۲۰ مشاور تحصیلی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اکثر این مشاوران در دوره اول متوسطه سامان دهی شده‌اند و این سامان دهی بیشتر به خاطر فرایند انتخاب رشته پایه نهم است.

قاسمی به تاثیر هدایت تحصیلی برای سلامت روان و تضمین آینده شغلی دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود:ارائه مشاوره به دانش‌آموزان موجب تسهیل در امر تصمیم گیری، شناخت و بکارگیری شیوه و راهکارهای مناسب برای حل مسائل در زندگی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خود باوری آنان جهت دستیابی به اهداف می شود .

وی تصریح کرد: همچنین هدایت تحصیلی موجب تقویت مهارت انطباق پذیری دانش‌آموزان می‌شود و آنها آماده می‌شوند که در این فرایند در ارتباط با مسیر زندگی خود نسبت به آینده دغدغه مند شده و احساس مسئولیت کنند، اعتماد به نفس داشته، متعهد شده و همیشه تلاش‌گر باشند و این اتفاقات موجب سلامت روان آنان خواهد شد.

کد خبر 346318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.