راهکار توسعه کشاورزی برگرداندن یارانه به بخش کشاورزی است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: باید یارانه بخش کشاورزی برگردانده شود و با حذف یارانه‌های بخش کشاورزی نباید انتظار داشته باشیم که کشاورز با قوت تمام کار و تلاش کند و در پایان از برداشت محصول درآمدی حاصل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سیدعلی طهماسبی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر اظهار کرد: تقوای الهی را پیشه کنید و همانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کرده‌اند.

وی گفت: ۲۷ خرداد ماه سالروز تشکیل جهاد کشاورزی است و باید به کشاورزی که محور توسعه است اهمیت ویژه داده شود.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه امنیت غذایی بسیار مهم است، افزود: اگر امنیت غذایی تأمین نشود کشور دچار مشکلات و چالش‌های فراوانی خواهد شد.

وی تأکید کرد: مسئولان باید برای تأمین امنیت غذایی مردم تلاش مضاعف داشته باشند و دولت در راستای امنیت غذایی باید یارانه‌ها را به بخش کشاورزی برگرداند.

وی افزود: با وجود حذف یارانه‌های بخش کشاورزی انتظار داریم که کشاورز با قوت تمام کار و تلاش کند و در پایان از برداشت محصول درآمد داشته باشد.

طهماسبی گفت: دولت خدمت گذار به کشاورزی یارانه پرداخت کند تا تولیدات کشاورزی که امنیت غذایی را به دنبال دارد با هزینه کمتری به بازار بیاید و کشاورزان نیز متزلزل نشوند.

وی افزود: در بخش گندم باید اراده جدی برای خودکفایی وجود داشته باشد، همان طور که تاکنون دولت حمایت از کشاورزان در بخش تولید گندم را دارد و خرید تضمینی را نیز انجام می‌دهد.

امام جمعه گلپایگان با گرامیداشت شهادت دکتر مصطفی چمران، افزود: سالروز شهادت این بزرگوار به نام بسیج اساتید نامگذاری شده است و تمام اساتید سیره و روش این شهید بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور یک مشکل بحرانی است، افزود: مشکل اقتصادی کشور یک مشکل بحرانی است و مسئولان باید در عمل به اقتصاد مقاومتی اهمیت بدهند، چراکه تنها نسخه شفابخش درمان مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است.

طهماسبی تصریح کرد: مسئولان برای رونق اقتصادی نگاه به بیگانه نداشته باشند و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور اقتصاد مقاومتی به اقتصاد مقاوم تبدیل خواهد شد.

وی گفت: مسئولان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام تلاش مضاعف انجام دهند.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: با عمل به شعار "کار و کار"  برای رونق اقتصادی شهرستان، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار تلاش کنید تا سرمایه‌گذار از  سرمایه‌گذاری در شهرستان استقبال کند و در نتیجه مشکل بیکاری جوانان برطرف و به اشتغال مشغول شوند./

کد خبر 346040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.