غیرت ملی باید ضمیمه حمایت از کالای ایرانی باشد

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: امروز زمان آن رسیده که همه بیش از پیش نسبت به حمایت از توان داخلی غیرت داشته باشیم چراکه عدم حمایت از تولید داخلی، بیکاری بیشتر جوانان، عدم رونق اقتصادی و ... را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های نماز عید فطر در مصلی بزرگ حضرت ولی عصر (عج) زرین شهر با اشاره به نگاه اسلام به لذت حلال، اظهار کرد: یکی از بهره های انسان از این دنیا، سلامتی و فراغت و ... است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: تفریح کنید و بازی کنید؛ زیرا دوست ندارم که در دین شما خشونتی دیده شود و بر همین اساس باید گفت شریعت دین اسلام آسان‌ترین و سبک‌ترین شریعت‌ها است که از هرگونه افراط و تفریط دور است و در راه مستقیم هدایت قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز با توجه به هجمه های عظیم دشمن باید به سبک زندگی اسلامی نگاه ویژه ای داشت چراکه سبک زندگی اسلامی در حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش آفرین بوده و نتایج مهمی را می‌تواند در جامعه به بار بیاورد.

وی ادامه داد: امروزه دشمن بنیان گرم خانواده را هدف گرفته و بر همین اساس خانواده ها  و جوانان با مسایل و چالش‌های بسیار مختلف و متفاوتی در جامعه روبه‌رو هستند که هرکدام از این مسایل و چالش‌ها ممکن است سمت‌وسوی زندگی فرد را شکل و یا حتی تغییر دهد از این رو باید با غنی سازی اوقات فراغت به سمت کاهش این آسیب ها حرکت کنیم.

باقریان با بیان اینکه وقف در راه خدا معامله‌ای بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: وقف تنها چیزی است که ثواب آن تا ابد به واقفان آن تعلق می‌گیرد و در کارنامه‌ها ثبت می‌شود و امروز شاهد هستیم موسسه جواد الائمه در مسجدی که توسط چندین واقف تحت عنوان مسجد جواد الائمه ساخته شده است شکل گرفته و بیش از ۱۵ موسسه فرهنگی، هنری، علمی، خیریه و... در حوزه های مختلف در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: امروز برای انجام کارهای بزرگ و ماندگار در زرین شهر و همچنین کاهش رنج خانواده های نیازمند و افزایش امید و نشاط در بین آنها نیازمند صدقات و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی هستیم که این مهم از طریق ثبت وقف‌ها به ثمر می‌رسد.

امام‌جمعه زرین‌شهر عنوان کرد: جامعه امروز ما نیازمند ایجاد نشاط و شادی حلال است از سوی دیگر امروز زمان تربیت نیروهای انسانی توانا و مستعد هستیم تا این افراد بتوانند در عرصه‌های مختلف برای پیشرفت جامعه و کشور فعالیت کنند و قطعا با تربیت این افراد می‌توان از علوم و توانایی‌های آنها در جهت کنترل و جلوگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه به نحو احسنت استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید با اعتمادسازی مجموعه خیران بیماران کلیوی، مجموعه خیران مسکن ساز و... را در زرین شهر بیش از پیش فعال کرد تا بتوانیم مشکل خانواده های نیازمند را مرتفع کنیم از سوی دیگر نباید فراموش کرد امروز دشمن به دنبال بی آبرو کردن نهادهای مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در مواردی شاهدیم که گفته می شود این مبالغ جمع آوری شده برای کشور فلسطین بوده است.

باقریان گفت: مردم باید بدانند که اینگونه مسایل به هیچ عنوان صحت ندارد مگر آنکه در زمان جمع آوری کمک ها اعلام شود مبالغ جمع آوری شده برای کمک به مردم مظلوم فلسطین بوده در غیر این صورت کمک های مردمی صرف مسایل و مشکلات موجود نیازمندان جامعه می شود بنابراین باید هوشیار باشیم تا فریب توطئه های دشمنان را نخوریم.

وی افزود: امروز زمان آن رسیده مدیران کشور برنامه‌ریزی‌های لازم را در حوزه های مختلف در دستور کار خود قرار دهند، چراکه دشمن با فشار اقتصادی به ویژه با فشار بر قشر آسیب پذیر جامعه به دنبال ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در کشور است از این رو باید قشر آسیب پذیر را که همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده و خواهند بود را مورد حمایت عملی نه شعاری قرار داده و اقدام فوری برای این قشر جامعه انجام دهیم.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه امروز بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در سن ازوداج و یا عبور از سن ازدواج قرار دارند، یادآور شد: یکی از مسایل اساسی و مهم کشور توجه به مسئله جوانان است و یکی از مشکلات کشور بالا رفتن سن ازدواج بوده که انتظار داریم خانواده‌ها نیز به میدان آمده و با کاهش سطح توقعات خود از طرف مقابل این بحران را نیز برطرف کنیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی رونق اقتصادی را رقم زده و در نهایت بیکاری را از میان برمی دارد و نباید فراموش کرد در زمان پیروزی انقلاب و دروان دفاع مقدس مردم ما نسبت به کالای ایرانی حساسیت ویژه ای داشتند و مصرف کالای داخلی را از اولویت های خود می دانستند و این مهم باعث شد ثمرات بسیاری را به دست آوریم.

باقریان ادامه داد: امروز زمان آن رسیده که همه بیش از پیش نسبت به حمایت از توان داخلی غیرت داشته باشیم چراکه عدم حمایت از تولید داخلی، بیکاری بیشتر جوانان، عدم رونق اقتصادی و ... را رقم خواهد زد و این همان چیزی است که دشمن برای رسیدن به ان تلاش می کند.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند افزایش کیفیت تولید است، اضافه کرد: امروز برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در کنار حمایت از کالای ایرانی باید کیفیت کالاهای تولید داخلی نیز افزایش پیدا کند تا مصرف‌کننده به خرید آن تشویق شود.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه برای عبور از بحران آب باید ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب شرب داشته باشیم، عنوان کرد: امروز باید از ظرفیت های مختلف برای فرهنگ سازی در خصوص تغییر الگوی مصرف و صرفه جویی در راستای عبور از بحران آب بهره مند شد چراکه در بسیاری از موارد شاهد هستیم در مصرف انرژی های مختلف و نعمت های الهی همچون آب و... اسراف می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای رفع چالش های مهم همچون چالش کمبود اب باید با یکدیگر متحد شویم و در حوزه رفع چالش های آب شرب نباید توپ را در زمین یک نهاد و یا اداره انداخت بلکه همه ادارت و نهادها باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مردم دچار آسیب نشوند و از این بحران عبو کنیم.

کد خبر 346034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    0 0
    تا زمانی که غیرت تولید کننده ایرانی اولویت پیدا نکند هرگز غیرت خریدار بیدار نمیشود و تا زمانی که موانع پیش روی تولید برداشته نشود , غیرت تولید کننده هم بیدار نمیشود