مدیران در بیان مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنند

لنجان- امام جمعه فولادشهر گفت: بیان صادقانه مشکلات با مردم می‏ تواند بسیاری از جنگ های روانی دشمن را خنثی کند، ازاین ‏رو ضروری است دستگاه های اطلاع‏ رسانی و هم‏چنین مدیران به این مسئله توجه جدی‏ تری کنند و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این نکته تأکید کرده‏ اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های نماز عید فطر در فولادشهر اظهار کرد: بزرگترین محصول ماه رمضان، تقواست برهمین اساس باید تلاش کنیم آنچه را به دست آورده ایم، حفظ کرده و برای سال های آینده و تا آخر عمر آن را افزایش دهیم.

وی افزود: ماه رمضان با همه خیرات و برکاتش سپری شد و خوشا به حال کسانی که از این ماه عزیز، نتیجه گرفتند، در روز عید فطر، گویی مسلمان از نو متولد می شوند، تبریک این عید، در حقیقت به جهت ولادت جدید مؤمن روزه دار در شب عید فطر است؛ چرا که طبق فرموده امیرمؤمنان(ع) روزه داران در شب عید فطر، از تمام آلودگی ها و پلیدی ها پاک شده و کمترین پاداش خود را که پاکی و پاکیزگی است، دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: مردم مؤمن، ماه رمضان را با روزه و تلاوت قرآن و عبادت و احیاء سپری کردید و به روز عید رسیدید، در اسلام همه چیز مقدمه خودسازی انسان بوده و باید توجه داشت همه فرایض، احکام، تکالیف، واجبات، مستحبات و احکام اجتماعی و فردی، همه مقدمه زنده شدن انسان با روح انسانی و مقدمه خروج انسان از عالم حیوانیّت است.

سرافراز اضافه کرد: اگر بشر تحت تربیت الهی قرار بگیرد، این حیات طیّبه در نفس او بوجود خواهد آمد و محیط پیرامون خودش را هم پاکیزه و طیّب و طاهر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: همانطور که در طول تاریخ بشر ملاحظه کرده اید، انسان هایی به صورت آدم، اما با سیرتِ حیوانی پیدا شده اند و بشریت را از مسیر انسانیت و سلوک در راه خدا باز داشتند، امروز نمونه های این موضوع را در دنیای استکبار می بینیم؛ گرگ صفتان خون خواری که در ماه رمضان، مردم مظلوم و زنان و کودکان بی دفاع فلسطین و یمن را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: به فرموده خداوند متعال روزه برای خاضع کردن و مهار کردن همین روح حیوانیّت در آدمی است. نماز برای خاضع کردن انسان است و همه دستورات اسلام با هدف تسلط بر نفس نازل شده.

وی افزود: در نماز عید سه رابطه وجود دارد، نخست رابطه ما با خودمان که غسل کردن و عطر زدن و لباس تمیز پوشیدن است، دوم رابطه با خدا که خواندن نماز عید بوده و سوم رابطه با مردم به ویژه محرومان، فقرا و مساکین است.

سرافراز تصریح کرد: از اعمال واجب در این عید سعید، پرداخت زکات فطره است و این عمل عبادی که باید با قصد قربت و در اسرع وقت انجام گیرد، نشان‌دهنده توجه به حل مشکلات قشر محروم و فقیر جامعه از سوی تمامی روزه‌داران و به‌عنوان کامل‌کننده اعمال عبادی ماه رمضان و عملی واجب است و در همین راستا دولت اسلامی نیز باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کند.

وی با اشاره به افزایش و گرانی های افسار گسیخته اخیر در کشور ادامه داد: امروز باید سوال کرد چرا دولت جلو این افزایش قیمت ها و گرانی های افسار گسیخته را در بخش های مختلف نمی گیرد؟ اگر سازمان ها و دستگاه ها به وظایف خود عمل می کردند امروز شاهد این همه نابسامانی و گرانی، افزایش روزانه قیمت ها و احتکار نبودیم.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: زمانی که استاندارد، تعزیرات، اتحادیه ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ده ها دستگاه دیگر وجود دارند چرا باید شاهد این همه گرانی باشیم و آیا مردم واقعا مستحق این همه فشار و گرانی در حوزه معیشت، اَرز، سکه و خودرو هستند.

وی عنوان کرد: بسیاری از این نابسامانی ها به دلیل این است که بسیاری از دستگاه های نظارتی به وظایف خود عمل نمی کنند، چرا باید همچنان شاهد عرضه کالاهای نامناسب و معیوب و شاهد احتکار و گران فروشی باشیم.

سرافراز یادآور شد: امروز دیگر نباید مسئولان چشم خود را بر تخلفات و مشکلات ببندند و در حالی که متاسفانه امروز مردم این مسئله را حس نمی کنند که مسئولان ما با تمام قوا با گرانفروشی و تخلفات مبارزه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت برنامه‌ریزی برای فشار اقتصادی و فشار روانی بر ملت ایران از سال‌ها قبل توسط دشمنان آغاز شده است و متاسفانه در داخل کشور هم دست‌هایی در کار است که ملت ما را مأیوس کنند و خواسته و ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.

امام جمعه فولادشهر افزود: بیان صادقانه مشکلات با مردم می‌تواند بسیاری از جنگ‌های روانی دشمن را خنثی کند، از این‌رو ضروری است دستگاه های اطلاع‌رسانی مسئول و هم‌چنین مدیران به این مسئله توجه جدی‌تری کنند، چراکه مقام معظم رهبری نیز بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی حقیقتا باید قدردان مردم ایران اسلامی بود که با وجود همه مشکلات و سختی ها و با زبان روزه در هوای گرم، با حضور خود در صحنه و با حماسه آفرینی در روز قدس نشان دادند که همه‌ تبلیغات فریبنده آمریکا و اسرائیل و فریب‌خوردگان داخلی آن‌ها بی‌اثر شده است و ملت ایران پرشورتر و پرخروش‌تر از سال‌های قبل هم پای دفاع از نظام و انقلاب ایستاده و هم در میدان حمایت از مظلوم حضور دارند و از آرمان فلسطین حمایت می‌ کنند.

کد خبر 346030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.