برنامه های مدیریت شهری همسو با ساماندهی مشاغل شهری باشد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان نیاز به یک بازنگری اساسی در حوزه مشاغل شهری داشته و باید در دوره جدید شهرداری تمامی نگاه ها و برنامه ها از جمله عمران شهری، اقتصاد شهری، حمل و نقل شهری و ... همراه و همسو با ساماندهی مشاغل شهری باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان، محمد مجیری با اشاره به تغییر عنوان این سازمان گفت: عنوان سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی تبدیل شده است، بنابراین اولویت اصلی سازمان ساماندهی مشاغل شهری خواهد بود، البته از دیگر ماموریت های سازمان نیز نباید عدول کرد و تمامی آنها را باید به موازات هم پیش برد.

وی ادامه داد: پیامدهای توسعه شهرنشینی به صورت آلودگی آب و هوا و محیط زیست شهری، تهدیدی جدی برای سلامتی و ایمنی ساکنان شهرها به شمار می رود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان اضافه کرد: امروزه، مناطق شهری به عنوان کانون های جمعیتی و فعالیت های اقتصادی با تمرکز بالای واحدهای آلاینده محیط زیست مواجه شده اند، به طوری که موقعیت مکانی نامناسب و انواع آلودگی های ناشی از مشاغل مختلف در شهرهای بزرگ از جمله شهر اصفهان، سلامت و آرامش شهروندان را مورد تهدید جدی قرار داده است؛ واحدها و مشاغلی که نوع فعالیت و مهم تر از آن، موقعیت و نحوة مدیریت آنها عامل ایجاد آلودگی و مزاحمت است بنابراین شناسایی و ساماندهی مناسب مشاغل آلاینده و مزاحم، موضوعی مهم در مدیریت شهری است.

مجیری خاطرنشان کرد: شهر اصفهان نیاز به یک بازنگری اساسی در حوزه مشاغل شهری داشته و باید در دوره جدید شهرداری تمامی نگاه ها و برنامه ها از جمله نگاه مدیریت شهری، عمران شهری، اقتصاد شهری، حمل و نقل شهری و ... همراه و همسو با ساماندهی مشاغل شهری باشد.

وی با اشاره به تعداد واحدهای صنفی مجوزدار در سطح شهر گفت: طبق آمار سامانه ایرانیان اصناف، ۷۷373 واحد صنفی پروانه دار در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند، بر اساس جمعیت شهری به ازای هر ۲۶ نفر یک واحد خرده فروش مستقر است که متاسفانه با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان اضافه کرد: جهت عملیاتی شدن ساماندهی مشاغل شهری باید از مدل های مختلف سرمایه گذاری استفاده کرد و با مشارکت اتحادیه ها و واحدهای صنفی به منظور سهیم شدن در حل مشکلات شهری بهره برد.

مجیری عنوان کرد: ۱۴ رسته صنفی در کارگروه‌های مختلف مشخص شدند که باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد که البته با روش‌های سلبی نمی‌توان واحدهای صنفی را مجاب و در برابر آنها و برای آنها تصمیم گیری کرد.

وی تاکید کرد: باید مشوق‌های در این خصوص در نظر گرفته شود و واحدهای صنفی خود علاقه‌مند به ساماندهی واحدهای خود باشند؛ این واحدهای صنفی هم جز مردم این شهر هستند و خود آنها قائل به این موضوع هستند، بنابراین باید شرایط مناسبی را برای آنها مهیا سازیم.

وی با اشاره به موقعیت در نظر گرفته شده برای ساماندهی رسته های مختلف صنفی گفت: محل استقرار مناسب به منظور ساماندهی رسته های مختلف صنفی باید با مطالعه انجام گیرد؛  اینکه که ما یک زمینی داشته باشیم و بخواهیم یک واحد صنفی و یا یک مجموعه صنفی را در آنجا مستقر کنیم، امکان پذیر نیست، بنابراین باید پیش از استقرار واحدهای صنفی در یک مکان مناسب با مکان یابی و مکان گزینی مناسب که می تواند جزء ابزار علمی و اولیه یک مطالعه برای استقرار واحدهای صنفی باشد اقدام به برنامه ریزی کرد.

کد خبر 345990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.