تیم سرزمین پشت پرده آهنین در مصاف فرزندان سرزمین وحی

۱۱ آذر ماه سال ۱۳۸۹ بود که سپ بلاتر، رییس وقت فیفا اعلام کرد روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ است و مردم سرزمین پشت پرده آهنین (لقبی که روس ها به کشورشان داده اند) مطمئن شدند که بدون هیچ دردسری در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  از آن روز تا کنون حدود ۷ سال و ۶ ماه می گذرد و ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز، آغاز مسابقات جام جهانی بین تیم های روسیه و عربستان است. حال و هوای روسیه کاملا تحت تاثیر این تورنمنت قرار گرفته، میادین، خیابان ها، دیوارها، مغازه ها، ساختمان ها و مردم رنگ جام جهانی به خود گرفته اند و سرمست از میزبانی این جشن فوتبالی این روزها را سپری می کنند.

ورزشگاه لوژنیکی که در سال ۱۹۵۶ ساخته شده با گنجایش ۸۱ هزارو ۶ نفر میزبان این دیدار خواهد بود و امروز فاصله ۵۳۰۷ کیلومتری دو کشور در زمین چمن ۱۰۵ متر در ۶۸ متر این ورزشگاه به نزدیک ترین حد ممکن می رسد تا جشن فوتبال جهان آغاز شود.

عربستان و روسیه تا به حال رو در روی یکدیگر قرار نگرفته اند و این مسابقه اولین تقابل دو تیم محسوب می شود و به عقیده کارشناسان، این مسابقه پایین ترین سطح را در تاریخ بازی های افتتاحیه دارد چرا که روسیه در رنکینگ فیفا در جایگاه ۷۰ و عربستان در رده ۶۷ قرار دارد.

روسیه از سال ۱۹۵۸ میلادی تا کنون ۱۱ بار در جام جهانی حضور داشته و عربستان که سال ۱۹۹۴ برای اولین بار به جام جهانی صعود کرده برای پنجمین بار در این رقابت ها حاضر می شود. عربستانی ها که به آن ها فرزندان سرزمین وحی می گویند پس از ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ امیدوارند با حضور در این دوره پیشرفت فوتبال خود را نسبت به ۴ سال پیش به نمایش بگذارند.

در سمت مقابل بازیکنان تیم ملی روسیه دوست دارند با استفاده از شرایط میزبانی و حمایت هواداران به مراحل بالاتر صعود کنند و از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرند.

طی گمانه زنی ها، خوان آنتونیو پیزی سرمربی تیم ملی عربستان با ترکیب عبدالله المیعوف، اوساما هوساوی، عمر هوساوی، یاسر الشهرانی، محمد البارک، عبدالله عطیف، سلمان الفرجی، یحیی الشهری، تایسر الجاسم، سالم الدوسری و فهد المولد به میدان می رود.

در سمت مقابل استانیسلاو چرچسوف سرمربی تیم ملی روسیه با ترکیب احتمالی ایگور آکینفیو، ماریو فرناندز، فدور کودریاشف، سرگئی ایگناشویچ، یوری ژیرکوف، رومن زوبنین، دالر کوزایف، الان ژاگئف، الکساندر سمدف، الکساندر گولوین و فدور سمولوف مقابل عربستان صف آرایی خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی روسیه در کنفرانس پیش از دیدار دو تیم گفت: "ما می خواهیم نظر جامعه را نسبت به خودمان بهتر کنیم و با نمایش خودمان در بازی اول این را به همه نشان خواهیم داد. برنده بازی فردا ما هستیم چرا که حقیقتا برای رسیدن به آن عزم خود را جزم کرده ایم."

سرمربی تیم ملی عربستان هم از تلاش تیمش برای ارائه بهترین عملکرد صحبت کرد و گفت: "برای خوشحال کردن مردم عربستان به تیم خودم ایمان دارم. تمام بازیکنان تیم ملی عربستان خوشحال هستند و فضای خوبی بر اردوی تیم حاکم است."

تیم ملی روسیه در ۱۰ دیدار تدارکاتی پیش از جام جهانی ۵ شکست، ۲ پیروزی و ۳ تساوی کسب کرده و عربستانی ها با ۶ شکست، ۳ پیروزی و ۱ تساوی در دیدارهای دوستانه پا به جام جهانی گذاشته اند.

نستور پیتانا، داور آرژانتینی که از سال ۲۰۱۰ میلادی در فهرست داوران فیفا قرار گرفته و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ برزیل نیز قضاوت کرده است سوت آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به صدا در می آورد.

آشیل، گربه پیش گوی جام جهانی ۲۰۱۸ عربستان را برنده این بازی اعلام کرده اما بیشتر پیش بینی های مردمی برای این مسابقه نتیجه ۱ بر ۱ بوده است.

تقابل یکی از سردترین کشورهای دنیا مقابل یکی از گرمترین کشورهای دنیا در حالی آغاز کننده جام جهانی خواهد بود که فوتبال دوستان امیدوارند گرمای فوتبال بر سرمای روسیه غالب باشد. 

به جز روسیه و عربستان، تیم های مصر و اروگوئه نیز دیگر تیم های حاضر در گروه A هستند.

کد خبر 345954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.