تیر کمانداران اصفهان از چله رها شد

جشنواره فرهنگی ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان با رویکرد کشف استعدادهای ورزشی و ایجاد شور و نشاط بین ورزشکاران و خانواده ها در حال برگزاری است که رشته تیر و کمان هم در بین ۱۸ رشته ورزشی در این مسابقات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات تیر و کمان  جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان که به همت همکاری معاونت تفریحی ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و هیئت تیر و کمان استان اصفهان برگزار شد. در این مسابقات ۲۶ کماندار زن به صورت ۱۳ گروه ۲ نفره و ۳۶ کماندار مرد در قالب ۱۸ تیم ۲ نفره در رده سنی آزاد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مصطفی حبیبیان دبیر هیئت تیر و کمان استان اصفهان در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار کرد: در مسابقات تیر وکمان بانوان جام بانوی قدسیان، تیم های شرکت کننده اکثراً یا مادر و دختر و یا خواهر بودند که در پایان نفرات برتر مشخص شدند.

وی ادامه داد: متأسافانه تبلیغات برای شرکت در این مسابقات کم بود و تعداد نفراتی که مد نظر ما بود در مسابقات شرکت نکردند البته بخاطر اینکه برنامه شب برگزار شد و خانم ها از محدودیت برخوردار هستند نیز دلیل دیگری برای تعداد کم ورزشکاران بود که امیدواریم در مسابقات آقایان تعداد بیشتری حضور پیدا کنند.

حبیبیان گفت: نفر اول مسابقات ۹ سال سن داشت که با مادرش در یک گروه بودن و در گروه های بعدی نیز نونهالان شرکت داشتند که این امر نشان دهنده روزهای خوب برای ورزش تیر و کمان در آینده است.

وی افزود: سالهای گذشته نیز با شهرداری اصفهان همکاری داشتیم استقبال بسیار خوبی انجام می شد به این دلیل که مسابقات در محل های عمومی برگزار می شد و دوست داریم این برنامه ها را با معاونت ورزشی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه بدهیم و هرسال بتوانیم با کیفیت بیشتری برگزار کنیم.

در پایان این مسابقات خانم ها اکرم رحیمی و بهار رهایی مقام اول، اعظم سلطانی و فاطمه خراجی مقام دوم، ظهره گرامی و مهشید طالبی مقام سوم را کسب کردند.

همچنین مسابقات تیر و کمان آقایان با عنوان پدر و پسر، جهت ایجاد شور و نشاط بین پدران و پسران شهر اصفهان در مجموعه ورزشی آبشار برگزار شد و نفرات برتر مشخص شدند که در پایان حسام دهقان و محمد صنما مقام اول، حمید صفاپور و امیررضا صفاپور مقام دوم، محمد تجلی و حمید بهشتی مقام سوم را بدست آوردند.

محسن رویگری رییس ورزش محلات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مورد برگزاری این مسابقات اظهار کرد: مسابقات تیر و کمان به صورت آزاد و در بین شهروندان اصفهان بود که در قسمت آقایان استقبال خوبی از این رویداد شد. این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط بین مردم شهر اصفهان و به خصوص پدران و پسران بود که توانست رضایت شرکت کنندگان را جلب کند.

وی ادامه داد: تیر و کمان یکی از ورزش های با نشاط و مفرح است و مهمتر از همه، یکی از ورزشهایی است که پیامبر اسلام به یادگیری آن سفارش بسیار کردند و خوشحالیم که توانستیم در شب های ماه مبارک رمضان این رویداد را برگزار کنیم.

رویگری گفت: خدارا شاکریم که تا امروز توانسته ایم به اهدافمان که برگزاری رقابت های ورزشی سالم و مهیج است دست پیدا کنیم و هرشب شاهد استقبال پر شور مردم در رقابت های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان باشیم.

وی افزود: حضور خانواده ها در کنار ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات، از دست آوردهای ارزشمند در این جشنواره است و بر اساس سیاست های راهبردی معاونت ورزشی تفریحی، ما باید به سمتی برویم که ان شاالله ورزش به صورت خودکار در بین خانواده های اصفهانی قرار بگیرد تا شاهد شهروندانی سالم در اصفهان باشیم.

کد خبر 345918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.