زیست‌فناوری یکی از پردرآمدترین حوزه‌های صنایع دریایی

بیوتکنولوژی دریایی یکی از حوزه‌های جدید و در حال رشد است، که به کشف و استفاده از فرآورده‌ها و فرآیندهای برگرفته از موجودات دریایی اختصاص دارد، لذا میتواند یکی از پر درآمد ترین حوزه های صنایع دریایی به شمار آید.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نرگس امراللهی، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه هرمزگان در این باره می گوید: به زبان ساده زیست‌فناوری یا بیوتکنولوژی کاربرد روش‌های علمی و فنی در تبدیل بعضی مواد به کمک عوامل بیولوژیک (میکروارگانیسم‌‏ها، یاخته‌های گیاهی و جانوری و آنزیم‏‌ها و... ) به منظور تولید کالا و خدمات در صنایع مختلف به‌‏ویژه کشاورزی، صنایع غذایی، آرایشی، دارویی و پزشکی است.

به گفته وی گیاهان دریایی دارای پتانسیل‌های صنعتی در زمینه‌هایی همچون تولید مواد دارویی، آرایشی، افزودنی‌های غذایی، کاوشگرهای مولکولی، آنزیم‌ها، مواد شیمیایی ویژه و مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی هستند.

مدیر گروه زیست‌شناسی دریا دانشگاه هرمزگان مهم‌ترین فواید بیوتکنولوژی دریایی را تولید فرآورده‌های جدید و اصلاح‌شده از منابع دریایی، عنوان می کند و می افزاید: فراهم آوردن تکنیک‌های جدید جهت ردیابی، ارزیابی ذخیره، حفاظت و مدیریت اکوسیستم‌های دریایی و در نهایت پرورش آبزیان به‌صورت پایدار و مطمئن از مزایای بیوتکنولوژی است.

کد خبر 345753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.