درخشش هنرمندان اصفهان در جشنواره ورلدپرس کارتون

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان از راه یابی آثار هفت کاریکاتوریست اصفهان به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی ورلدپرس کارتون پرتغال خبر داد.

پیام پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی ورلدپرس کارتون، یک جشنواره معتبر جهانی است که هر سال در پرتغال برگزار می‌شود و به آثاری اختصاص دارد که در مطبوعات منتشر شده‌اند و شرط اولیه برای حضور در این جشنواره این است که حتما باید یک نسخه از اثرِ منتشرشده در مطبوعات به این جشنواره ارسال شود.

وی ادامه داد: دی‌ماه هر سال آخرین مهلت برای ارسال آثار به این جشنواره است که نتایج دوره اخیر آن هفته گذشته اعلام شد و هفت کاریکاتوریست اصفهان با اسامی جمال‌الدین اعتباریان، حامد بذرافکن، پیام پورفلاح، منصوره دهقانی، وحید شریفی، مطهره ناسخیان و مهناز یزدانی موفق به راهیابی به نمایشگاه این جشنواره شدند.

پورفلاح گفت: جشنواره بین‌المللی ورلدپرس کارتون پرتغال از سه بخش تشکیل شده است که پارامتر اصلی برای حضور در جشنواره این است که اثر باید در مطبوعات منتشر شده باشد، بعد از آن، آثار ارسالی در سه بخش شامل کاریکاتور چهره، کاریکاتور موضوعی و ژورنالیستی در مورد مسایل روز و بین‌المللی در سال گذشته میلادی، و هم‌چنین آثار آزاد که حالت ژورنالیستی و خبری ندارند، بررسی می‌شود.

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان افزود: کاریکاتوریست‌های اصفهان در هر سه بخش موفق به راهیای به سیزدهمین دوره این جشنواره شدند که البته تعداد آثار این هنرمندان در بخش آزاد بیشتر بوده است.

کد خبر 345701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.