دهکده ای برای بیماران آلزایمری در فرانسه

یک دهکده جدید برای مبتلایان به آلزایمر در فرانسه در حال ساخت است که به بیماران مبتلا به آلزایمر اجازه می دهد که به طور رایگان از امکانات آن استفاده کنند و احساس آرامش و راحتی را در آن تجربه کنند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از techtimes، پزشکان ایجاد یک محیط مناسب برای سلامتی و رفاه عمومی بیماران مبتلا به آلزایمر را توصیه می‌کنند و فرانسوی‌ها نیز در همین راستا در حال ساخت یک مرکز ۲۸ میلیون دلاری برای بیماران مبتلا به آلزایمر هستند که به آنها این فرصت را می‌دهد تا از فروشگاه‌های این دهکده خرید کنند، از اینترنت رایگان استفاده کنند و از مزارع زیبای آن لذت ببرند.

آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل است که در آن بیماران از کاهش عملکرد توام قسمتی از مغز که حافظه، خاطرات و استدلال را کنترل می‌کند رنج می‌برند. بیماران در برنامه دهکده آلزایمر هلند شرکت کردند، امید به زندگی طولانی‌تر و بهبود رفاه عمومی را تجربه کرده‌اند. طبق گزارش سازمان بهداشت ملی انگلستان، علل اصلی آن هنوز معلوم نیست و هنوز هیچ درمان قطعی‌ای برای آن وجود ندارد. بیماری آلزایمر، معمولاً سالمندان را درگیر می‌کند.

دهکده آلزایمر فرانسوی‌ها که می‌تواند حدود ۱۲۰ بیمار را در خود جای دهد، در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود. روستای آلزایمر امکانات گوناگون مانند سالن بدنسازی، رستوران، مزرعه و مغازه‌ها را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد. این دهکده جالب، در شهر داکس فرانسه قرار دارد، دارای حد و مرز قابل مشاهده نیست اما کاملا به صورت امن محافظت می‌شود.

پزشکان، پرستاران و کارکنان لباس معمولی به تن دارند واجازه نمی‌دهند بیماران احساس کنند که در محیطی شبیه بیمارستان هستند. شهردار داکس، در این رابطه به یک روزنامه محلی می‌گوید: "در روستای آلزایمر هیچ روپوش سفید بیمارستانی وجود نخواهد داشت. ما خواهان این هستیم که بیماران در محیطی زندگی کنند که بتوانند روزهای خوب گذشته را به یاد بیاورند.

این روستا از یک روستای آلزایمر در هلند الهام گرفته شده است و دارای مجوز وزارت بهداشت فرانسه است. پزشکان می گویند که این برنامه اجازه می‌دهد تا بررسی بیشتری از پیشرفت بیماری آلزایمر، که در ۸۰۰۰ نفر در فرانسه وجود دارد؛ صورت بگیرد.

چرا محیط زندگی برای بیماران دچار آلزایمر اهمیت دارد؟

محیط زندگی، عامل مهمی در سلامت بیماران مبتلا به اختلالات زوال عقل مانند آلزایمر است. از آن جایی که بیماران مبتلا به آلزایمر دچار مشکل در یادآوری نام افراد، مکان‌ها و خاطرات هستند، پزشکان می گویند آشنایی با محیط زندگی و کاهش سر و صدا باعث می‌شود آنها احساس راحتی بیشتری کنند.

افزایش نور طبیعی اتاق، باز بودن پرده‌ها و تماشای محیط طبیعی، نورپردازی مخصوصاً در پله‌ها و در سرویس‌های بهداشتی برای این بیماران بسیار مهم است.

محققان در مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در مجله BMC Palliative Care، دیدگاه افراد مبتلا به زوال عقل، خانواده و پرستاران حرفه‌ای را نسبت به نقش یک محیط آرام در حمایت از زندگی با کیفیت مطلوب مورد بررسی قرار دادند. بررسی‌ها در میان افراد مبتلا که بیشتر هم سالمند هستند، نشان داد احساس راحتی، آرامش، نوآوری و ابزارهای تکنولوژیکی برای ارتباط با دیگران کیفیت زندگی آنها را بهبود می‌بخشد. محققان همچنین خاطرنشان کردند که محیط زندگی این بیماران باید حس آرامش و اعتماد به نفس کرامت، استقلال، هویت شخصی و محرک‌ها را در آنها افزایش دهد.

کد خبر 345529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohamad IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    0 0
    چه باحال بود این مطلب