فدراسیون به دنبال راه اندازی بوکس بانوان است

رییس هیئت بوکس استان اصفهان گفت: متأسفانه تا الان ورزش بوکس در بخش بانوان فعال نبوده اما فدراسیون بوکس به دنبال این موضوع است

مجید رمضانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسابقات بوکس منطقه‌ای کشور آقایان پس از پایان ماه مبارک رمضان و اوایل تیرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود که در حال حاضر بوکسورهای رده‌های سنی ۱۸ تا ۴۰ سال (بزرگسالان) استان اصفهان در اردوی آمادگی استانی به سر می‌برند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری بوکس به صورت منطقه‌ای با هدف افزایش تعداد مسابقات، ادامه داد: در این مسابقات بوکسورهای استان‌های اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و شیراز از مناطق شمال، جنوب و جنوب غربی کشور حضور دارند و هر استان مجاز است ۱۰ بوکسور را برای حضور در این رقابت‌ها معرفی کند که در نهایت نفرات اول به مسابقات قهرمانی کشور راه پیدا می‌کنند.

رییس هیئت بوکس استان اصفهان اضافه کرد: درخواست میزبانی مسابقات منطقه‌ای بوکس نونهالان و نوجوانان پسر را نیز به فدراسیون اعلام کرده‌ایم و منتظر موافقت فدراسیون بوکس هستیم تا این رقابت‌ها را نیز تا پایان تابستان برگزار کنیم.

رمضان‌پور در مورد دلیل راه‌اندازی نشدن رشته بوکس در بخش بانوان، خاطرنشان کرد: متأسفانه تا الان ورزش بوکس در بخش بانوان فعال نبوده اما فدراسیون بوکس به دنبال این موضوع است و رییس فدراسیون هم قول راه‌اندازی بوکس در بخش بانوان را داده است.

وی با اشاره به حضور هفت تیم از شهرستان‌های مختلف در مسابقات لیگ استانی سال گذشته، اظهار کرد: راه‌اندازی لیگ استانی پس از پایان ماه مبارک رمضان و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری از جمله برنامه‌هایی است که امسال درنظر داریم.

رییس هیئت بوکس استان اصفهان در خصوص عدم برگزاری لیگ کشوری بوکس، تصریح کرد: متأسفانه با وجود تلاش‌های بسیار اما به دلیل عدم جذب اسپانسر و همچنین عدم پخش تلویزیونی مسابقات بوکس، هنوز موفق به راه‌اندازی لیگ برتر نشده‌اند البته مسئولان فدراسیون پیگیر این موضوع هستند و قول راه‌اندازی لیگ کشوری را داده‌اند اما به نظر من تا اسپانسری نباشد و مسابقات پخش تلویزیونی نشود این کار شدنی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استان اصفهان نماینده‌ای برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا ندارد؟ اظهار کرد: امسال سنگین وزن‌ها در رقابت‌های جاکارتا حضور ندارند و وزن‌های ۸۱، ۹۱ و ۹۱+ از مسابقات جاکارتا حذف شدند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، آقای شهیدی بوکسور اصفهانی شرایط خوبی داشت و می‌توانست جواز حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را به دست آورد.

کد خبر 345522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.