جامعه امروز ما نیازمند جهاد فرهنگی است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: حضور در میدان نبرد فرهنگی بر همه واجب و نیازمند شجاعت و فداکاری‌های بسیار است .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته زرین شهر اظهار کرد: دستور صریح و شجاعانه مقام معظم رهبری در خصوص راه‌اندازی مجدد فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام یکبار دیگر غرور ایرانی را به ایرانیان بازگرداند، از این رو کشور باید قدردان وجود چنین رهبر شجاع و حکیمی باشد که به بهترین شکل ممکن مباحث هسته‌ای را مدیریت کردند.

وی افزود: اقتصاد و معیشت مردم برای همه مهم و یک اصل به شمار می‌آید اما در رأس همه‌ی این مسائل غرور و عزت ایرانی است که باید حفظ شود. دشمن با مذاکره و دادن چند وعده پوچ به دنبال این بود که ما را پای میز مذاکره گرفتار کند اما مقام معظم رهبری به درستی  دستور راه‌اندازی و رسیدن به  ۱۹۰هزار سو را دادند و معنای این دستور برای اورپای‌ها این بود که آنها تصور نکنند مردم ایران اسلامی حاضرند از حقوق مسلم خود دست بردارند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: ایران اسلامی برای رسیدن به قلههای علمی انرژی هسته‌ای هزینه‌های بسیاری داده و دانشمندان خود را در این مسیر فدا کرده است، بر همین اساس حاضر نیست ذره‌ای از حق مسلم خود عقب نشینی کند، مسئولان امر نیز باید با هوشیاری و نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص گرفتن تضمین کامل از اروپایی‌ها اقدام و بعد تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: دشمن قسم خورده انقلاب از سه جبهه اقتصادی، روانی و عملی به دنبال آسیب زدن به ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به خیال باطل خود می‌تواند با استفاده از این سه محور مردم مقام و صبور ایران را از پای درآورد.

لزوم برنامه ریزی برای نقشه دشمنان

باقریان اضافه کرد: امروز زمان آن رسیده مدیران کشور برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مقابله با تک تک این جبهه‌ها انجام دهند، چراکه دشمن با فشار اقتصادی به ویژه با فشار بر قشر آسیب پذیر جامعه به دنبال ایجاد روحیه یأس وناامیدی در کشور است از این رو باید قشر آسیب پذیر را که همیشه پشتیبان نظام وانقلاب بوده و خواهند بود را مورد حمایت عملی نه شعاری قرار داده و اقدام فوری برای این قشر جامعه انجام دهیم.

وی عنوان کرد: وقتی در نقطه‌ای از کشور، صنوف مختلف تجمعی می‌کنند فوراً دشمنان پشت سر آنها حضور پیدا می‌کنند و با تضعیف ارکان نظام به دنبال آشوب هستند. اینجا باید مسئول ما هوشیار باشد و فرصت عرضه اندام دشمن را از او بگیرد. در این میان برخی کارهای ضد فرهنگی از فضاهای مجازی آغار و به کف جامعه کشیده می شود که این هم باید مورد توجه مسئولین ومردم قرار داشته باشد.

باقریان یادآور شد: انقلاب اسلامی، انقلابی است که برای به ثمر نشستن آن جانفشانی‌های زیادی شده و هزینه‌های بسیاری برای عزت و سربلندی آن داده است تا همه بدانند رژیم غاصب صهیونیستی را که رژیم نژاد پرستی است و به خیال باطل و پوچ خود قوم خود را برترین قوم و برترین نژاد می‌داند بهتر بشناسند.

بستر جهاد فرهنگی پیش روی همه ما باز است

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به لزوم جهاد فرهنگی افزود: امروز بستر جهاد فرهنگی پیش روی همه ما باز است، میدانی که حضور در آن به فرموده مقام معظم رهبری از حضور در میادین جنگ، هم سخت تر و هم مهم‌تر است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: یک روز امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با زیرکی و هوشیاری دستور ستاد انقلاب فرهنگی را دادند چرا که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود در آن رزوها این اقدام امام توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد وتا امروز که این ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شده است، مجاهدت در میدان فرهنگ برای همه باز است و نیازمند شجاعت و فداکاری های بسیاری است.

امام جمعه زرین شهر گفت: ماه رمضان و شبهای پر شور قدر و مراسم‌های ارتحال حضرت امام (ره) و مراسم ۱۵ خرداد در سراسر کشور به بهترین شکل و در امنیت کامل برگزار شد، آن هم در حالی که ده‌ها گروه تروریستی از شرق و غرب آماده ورود به کشور بودند اما هوشیاری، جانفشانی نیروهای امنیتی و نظامی کشور آنها را آن سوی مرزها زمین گیر کرد واجازه کوچکترین حرکتی را به آنها نداد و امنیت را در جای جای این کشور جاری کرد.

خطیب جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: شما مردم امروز با حضور پرشور خود در این هوای گرم و با زبان روزه هم به وظیفه سیاسی و هم وظیفه دینی خود عمل کردید و باید گفت روز قدس روز مقابله مستضعفین با استکبار است و انقلاب اسلامی و امام راحل با این ابتکار خود هزاران هزار دل و جان عاشق را در آن سوی مرزها متوجه ایران اسلامی کرد و هزاران نفر از انسان های بیدار به خیل انقلاب خمینی پیوستند

کد خبر 345485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.