روز قدس روز امت اسلامی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز امت اسلامی است و بر همین اساس دشمن بسیار سعی کرده روز قدس را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با بیان اینکه روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته، ملت ایران در راهپیمایی عظیم روز قدس، مواضع خود را برای دنیا تشریح کرد، به خصوص امسال این ملت هوشیار، آگاه و زمان‌شناس، دانست که باید از هر سال قوی‌تر و پُرشورتر وارد صحنه شود و به حمدالله اینگونه شد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان فرمودند: ۲۵ سال آینده رژیم صهیونیستی وجود خارجی نخواهد داشت، بر همین اساس باید توجه داشت رژیم اسرائیل نابود شدنی است نباید شک کرد که این شجره خبیثه هیچ پایه و پایگاه و استمراری خواهد داشت و بی شک نابود خواهد شد.  حق پیروز خواهد شد و فلسطین به پیکر اسلامی بر خواهد گشت.

وی ادامه داد: اما مقام معظم رهبری در خصوص صحبتشان یک هشدار هم دادند و فرمودند دیر و زود شدن آن به همت و غیرت مسلمین بستگی دارد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: علت تمام گرفتاری های مسلمانان، اختلاف و عدم هماهنگی است و رمز پیروزی، وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است،  امروز همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها دست به دست یکدیگر داده‌اند که نگذارند فلسطینی‌های مسلمان به هدفشان برسند.

پیروزی فلسطین، پیروزی اسلام است

وی ادامه داد: حتی بسیاری از کسانی که به ادعا نسبت به فلسطینی‌ها اظهار علاقه می‌کنند، علاقه‌شان به این نیست که مسلمانان فلسطینی بر اسرائیل غلبه کنند و متأسفانه با سکوت و سازش و تماشا، دست به دست هم داده‌اند که نگذارند مسلمانان فلسطینی پیروز بشوند، چرا که پیروزی آنان، پیروزی اسلام است و آن‌ها می‌ترسند.

سرافراز اضافه کرد: روزجهانی قدس یکی از یادگارهای حیات بخش و نجات بخش امام خمینی رحمت‌الله علیه برای امت اسلامی است و امسال با توجه به اوضاع فلسطین نسبت به سال‌های گذشته با ویژگی‌ها و شرایط خاصی روبه‌روست.

وی عنوان کرد: امسال اولین سالی است که روز قدس بدون وجود گروه تروریستی داعش که سپر امنیتی رژیم صهیونیستی شده بود، برگزار می‌شود.  راهپیمایی‌های شجاعانه‌ی مردم فلسطین در مراسم روز زمین و برای بازگشت به فلسطین هم تبدیل به یک حرکت انتفاضه گونه شده که تا کنون بیش از ۲۰۰ شهید داده است و زمینه را برای یک روز قدس مؤثر و تضعیف‌کننده جدی رژیم صهیونیستی فراهم کرده است.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: هم‌چنین تلاش‌های جدی برای شکست محاصره‌ی غزه، رژیم صهیونیستی را در فشار مضاعفی قرار داده، از طرفی آمریکا با طرح معامله‌ی قرن در تلاش است تا یکبار دیگر مذاکره و امتیازگیری در روند صلح را کلید بزند و برخی کشورهای عربی ازجمله عربستان نیز رسما به روند خیانت به آرمان فلسطین پیوسته‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر، تلاش آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس و تکمیل اشغال آن برای صهیونیست‌ها، هرچند از سوی کشورهای مختلف جهان مورد حمایت قرار نگرفته، اما کشورهای اسلامی برخلاف انتظار، اعتراض و مخالفت لازم با چنین تخلف آشکاری از حقوق بین‌الملل را از خود نشان نداده و همین امر باعث شده، دشمن صهیونیستی در انجام جنایات خود ترغیب شود.

فلسطین، بیش از پیش به حمایت نیاز دارد

سرافراز تصریح کرد: با این همه بررسی جدی اوضاع رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که راه مقاومت موفقیت خود را تضمین کرده و پایه‌های اشغالگری از همیشه بیشتر تضعیف شده است و تا دورانی که خبری از اشغالگران در این منطقه نباشد راه زیادی باقی نمانده است چر اکه اکنون وضعیت فلسطین و نوار غزه در شرایط بسیار ویژه‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: تحولات اخیر غزه، راهپیمایی بازگشت، تبادل آتش و حمله موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی موجب شده مردم مظلوم نوار غزه که بیش از ۱۲ سال در محاصره هستند و اکنون در سخت‌ترین وضعیت انسانی و اقتصادی قرارگرفته‌اند بیش از گذشته به حمایت ملت‌ها نیاز داشته باشند، آن‌ هم در برهه‌ای که خبرهای گوناگونی حول تهدیدات و فشارهای مصر و عربستان به حماس برای تغییر رویه مقاومت شنیده می‌شود.  

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: در وضعیت کنونی مهم‌ترین اقدام در مورد آرمان فلسطین، مشارکت جدی و فعال در حمایت همه‌جانبه از مقاومت فلسطینی، مسلح‌سازی کرانه‌ی باختری و برملا کردن نقش خائنان در ریخته شدن خون فلسطینیان است و این اقدامات باید در راس محورهای رسانه‌ای روز جهانی قدس قرار گیرد.

وی عنوان کرد: هر چند آمریکا تصور می‌کند که با حمایت از خشونت و استفاده از ابزار تهدید و تطمیع سران فاسد کشورهای عربی می‌تواند آرمان فلسطین را محو کند، اما این اقدامات احمقانه نتیجه‌ای جز تقویت جبهه‌ی مقاومت در پی نخواهد داشت.

سرافراز خاطرنشان کرد: تاریخ در آینده نه چندان دور درباره این تکلیف بزرگ انسانی و اسلامی قضاوت خواهد کرد و یقین داریم که آینده از آن ملت‌های مقاوم همچون ملت فلسطین، لبنان، سوریه و بحرین و یمن خواهد بود و ننگ و نفرین از آن جریان‌های سازش‌گر و دولت‌هایی است که به نام دولت اسلامی در کنار اسرائیل قرار گرفته‌اند و شریک و هم پیمان جنایاتش هستند.  

قرآن هدایت‌گر بشر

سرافراز در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه تلاوت و تدبر و تفکر در آیات نورانی این کتاب هدایت است، اضافه کرد: امروز باید سوال کرد آیا آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» برای سربلندی و عظمت یک ملّت کافی نیست؟  آیا این فراز نورانی قرآنی «ان الله یأمر بالعدل و الاحسان» مرحمی برای همه دردهای بشری نیست؟  آیا اگر مسلمانان جهان به مفهوم آیه «انما المؤمنون إخوة» عمل بکنند و اُخوّت اسلامی را سرلوحۀ فعالیت های خود قرار بدهند، اوضاع رقّت بار مسلمانان و جهان اسلام را، این گونه که امروز هست مشاهده می کردیم؟

وی عنوان کرد: قرآن برنامۀ هدایت بشریت است، و آن مسیحی لبنانی می‌گوید که من مسیحی نمی‌توانم معارف قرآن را نادیده بگیرم، او با تأسف می‌گوید که اگر مسلمانان به قرآن عمل می‌کردند، دنیایشان آباد می‌شد، قرآن را باید خواند و به آن عمل کرد.

کد خبر 345478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.