اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز سیستم آبیاری تحت فشار

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان برای مجهز شدن سیستم آبیاری تحت فشار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار صبح امروز در دیدار با مردم روستای سعیدآباد گلپایگان اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجی در شرایط سخت بعد از برجام با چالش مواجه هستیم، دولت و مجلس برای تضمین منافع کشور باید تلاش بیشتری انجام دهند تا از این چالش عبور کنیم.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب دستاوردهای حوزه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری و صنعت تکنولوژی‌ از جمله هسته‌ای، موشکی، ماهواره و صنعت نانو با دوران قبل انقلاب قابل مقایسه نیست و امروزه بیش از ۹۸ درصد کالاهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور طبق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی، به استقلال رسیدیم و شرق و غرب برای ما تعیین تکلیف نمی‌کنند این درحالی است که در دوران ستم شاهی مردم حق اعتراض و اظهار نظر  نداشتند، اما امروز مردم و رسانه‌ها در هر زمینه‌ای اظهار نظر می‌کنند.

بختیار افزود:  یکی از ضعف‌های اساسی کشور این است که در حوزه اقتصاد کشور نتوانستیم با یک راهبرد مشخص و با یک اقتصاد با ثبات کشور را اداره کنیم و بزرگترین مشکل کشور اقتصاد تورمی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال‌های اخیر بیکاری جوانان در کشور هنوز حل نشده است، دلیل آن متناسب نبودن سرمایه‌گذاری در داخل کشور به میزان فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی کار در جامعه است.

وی گفت: در مجلس دهم مشکل خرید تضمینی گندم و جو از سوی دولت که برای کشاورزان یک چالش بزرگ بود برطرف شد، با تعیین منابع کافی پس از خرید گندم و جو از کشاورزان در نخستین فرصت پرداخت می‌شود و با این راهبرد در کشور توانستیم به صورت پایدار به خودکفائی گندم برسیم.

بختیار گفت: در مجلس دهم سن بیمه روستائیان از ۶۰ سال به ۷۰ سال تغییر کرد و بیمه روستائیان به تصویب رسید و سپس مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و  تبدیل آبیاری سنتی به مدرن منابعی را مجلس دهم در نظر گرفت و برای اجرای این طرح ۸۵ درصد کمک بلاعوض به کشاورزان از سوی دولت پرداخت می‌شود.

بختیار افزود: سال گذشته برای تجهیز آبیاری کشاورزی به سیستم تحت فشار ۱۵۰ میلیارد تومان منابع اختصاص دادیم،  برای ادامه این مهم در سال جاری نیز از محل صندوق توسعه ملی در تبصره ۴ قانون بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز سیستم آبیاری تحت فشار در شهرستان گلپایگان هزینه شد، امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای مدرن سازی شبکه‌های آبیاری تحت فشار منابع اختصاص دادیم که بخشی از این منابع در اختیار جهاد کشاورزی است که نسبت به جذب آن باید اقدام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جاده‌ مواصلاتی روستای رباط سرخ، درب امام زاده‌ و ملازجان ۲۰ سال‌ معوق مانده بود، اما با تأمین اعتبار اکنون به اتمام رسیده است، برای اتمام جاده رباط سرخ_سعیدآباد نیز  پیمانکاری انتخاب شده است.

وی افزود: جاده مواصلاتی خمین_گلپایگان_خوانسار_دامنه ۲۰ سال معوق مانده بود، اما بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۵ برای این پروژه تأمین شد و راه و شهرسازی استان نسبت به برگزاری مناقصه اقدام کرد.

کد خبر 345430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.