«در امتداد نیاصرم» رونمایی می‌شود

همزمان با یکمین سال درگذشت "ناصر مطیعی‌نژاد" آیین رونمایی از یادنامه این استاد با عنوان "در امتداد نیاصرم" در باغ رضوان برگزار می‌شود.

مولف یادنامه "در امتداد نیاصرم" به خبرنگار ایمنا گفت: من حدود ۱۵ سال قبل با استاد مطیعی‌نژاد آشنا شدم و با انتشار این یادنامه خواستم نام ایشان زنده شود و به نوعی از خدماتی که این استاد در طول عمرشان انجام دادند و در واقع از خدمات فرهنگی ایشان تجلیل شود، چراکه دستاورد بزرگ زندگی استاد مطیعی‌نژاد اقدامات بزرگ فرهنگیِ وی بود که مهم‌ترین آن‌ها نیز علاقمندکردن جوانان با کتاب و کتابخوانی بوده است.

هدیه رشیدی افزود: استاد مطیعی‌نژاد به‌عنوان یک کتاب‌دان و کتابشناس شناخته می‌شدند و کاملا به این حوزه آشنا بودند. ایشان حدود ۳۰ سال کتابدار دانشگاه اصفهان بودند و حتی در دوران دبیرستان نیز به عنوان کتابدار مدرسه فعالیت داشته‌اند و به دلیل همین آشنایی با کتاب بود که می‌توانستند به خوبی اطلاعات این حوزه را منتقل کنند؛ البته استاد مطیعی علاوه بر بحث کتابداری، موسس انجمن ادبی سایه، هم‌چنین موسس کانون بازنشستگان دانشگاه اصفهان نیز بوده‌اند؛ ضمن اینکه این استاد بزرگ در انجمن حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی و آثار تاریخی ایران نیز عضویت داشتند.

وی تصریح کرد: یادنامه "در امتداد نیاصرم" به نوعی تجلیل از استاد مطیعی‌نژاد به عنوان یک کارساز فرهنگی است و به دلیل خدمات ارزنده فرهنگی ایشان ارایه شده است که مجموعه‌ای است از مقالات و یا گفت‌وگوهایی که درباره این استاد انجام شده است.

گفتنی است، مجلس یادبود یکمین سال درگذشت "ناصر مطیعی‌نژاد" موسس کانون بازنشستگان دانشگاه اصفهان و عضو انجمن حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی و آثار تاریخی ایران و هم‌چنین آیین رونمایی از یادنامه "در امتداد نیاصرم" تالیف "هدیه رشیدی"جمعه ۱۸ خردادماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ بر سر مزار این استاد، واقع در باغ رضوان، قطعه نام‌آوران، بلوک یک، ردیف دو، شماره شش برگزار می‌شود.

کد خبر 345424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.