نهج‌البلاغه، منشور حکومت‌داری اسلامی است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) منشور حکومت داری اسلامی است که در ان همه اصول و موازین ملک داری و رعایت احوال مردم و مسئولان، مورد توجه قرار گرفته و بیان شده است.

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: کسانی که حضرت علی(ع) را به شهادت رساندند، تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفتند و از دین خارج شدند.

وی ادامه داد: پذیرش ولایت و امامت حضرت علی(ع) و قبول ولایت، رمز قبولی طاعات و عبادات است، خداوند با صراحت در قرآن مجید به این مورد اشاره کرده است.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام اهل بیت(ع) در جامعه، اظهار کرد: وقتی به زنده نگه داشتن یاد و نام حضرت علی(ع) تأکید می‌شود به معنای آن است که شیوه حکومتی حضرت امیرالمؤمنین(ع) و نیز شیوه رفتار مردم در جامعه مورد نظر همگان باشد تا بر اساس آن عمل شود.

یعقوبی یکی از مهمترین اثرات تحقیق در زندگی حضرت علی(ع) را دشمن شناسی دانست و افزود: باید در کنار رعایت احکام دینی و شرعی، دشمن و شیوه اقدامات آن و راهکارهای عملیاتی مقابله با آن را هم بشناسیم.

وی تأکید کرد: نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) منشور حکومت داری اسلامی است که در آن همه اصول و موازین ملک‌داری و رعایت احوال مردم و مسئولان، مورد توجه قرار گرفته و بیان شده است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به تقارن شب‌های قدر با ایام شهادت حضرت علی(ع)، تصریح کرد: حضرت علی(ع) بهترین بنده خدا بود و در بهترین زمان و در حالت اقامه نماز، به شهادت رسید.

یعقوبی اضافه کرد: بهترین اعمالی که در شب‌ها قدر به آن سفارش شده، علم آموزی است به همین دلیل بهتر است باحضور در مساجد از ذخیره دانش اهل بیت(ع) به ویژه معارف حضرت علی(ع) استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) همه عمر خود را در محضر رسول الله(ص) گذراند و از دریای معارف آن حضرت استفاده و فضایل بیشماری کسب کرد؛ ایشان در عین حال عابدترین و زاهدترین مردم بودند تا جایی که نقل‌های فراوانی از عبادت‌های ایشان در کتب روایی مطرح شده است.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) با سادگی قناعت زندگی می‌کردند و وضعیت زندگی ایشان در حد افراد فقیر جامعه بود؛ آن حضرت باوجود آنکه فرمانروای جهان اسلام بودند نیز هرگز دست از زهد و ساده‌زیستی برنداشتند، این در حالی بود که شجاعت ایشان در صحنه‌های نبرد و اجرای حدود الهی نیز بی‌نظیر بود.

کد خبر 345403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.