بارش های اردیبهشت جلوی قطعی ها را گرفت

برخوار – معاون وزیر نیرو گفت:‌ اگر بارش های اردیبهشت نبود در خرداد ماه برای تامین آب شرب با مشکل مواجه می شدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، محمد حاج رسولیها در دیدار با مردم شهرهای شهرستان برخوار و بررسی مشکل کمبود آب گفت: اگر بارش های اردیبهشت و خردادماه نبود این روزها آب شرب کمتر از دو ساعت در روز در اختیار مردم قرار می گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در بررسی چهار ساعته و دیدار با مردم شهرستان برخوار عامل کاهش شدید آب شرب در شهرستان برخوار را دو عامل فرسودگی شبکه و تامین آب نام برد.

وی افزود:‌ برای رفع قطعی های مکرر و چند روزه آب در شهرستان برخوار دو متر مکعب بر ثانیه به سهمیه آب شرب شهرستان برخوار افزوده می شود.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به کاهش ۶۰ درصدی منابع آب و ذخیره کمتر از ۵۰۰ میلیون متر مکعبی آب در سد زایندرود، توزیع آب شرب در استان اصفهان ۲۰ درصد کاهش یافته و باید به صورت یکسان اعمال شود.

وی در خصوص تامین آب کشاورزی از پساب و پرداخت خسارت به کشاورزان برخواری گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر دولت و مدیران استانی باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های برخوار و شاهین شهر و میمه گفت: هدف از دیدار معاون وزیر با مردم شهرستان برخوار قطعی های چند روزه آب شرب در شهرها و روستاها، دیدار با کشاورزانی برخواری که ۸۰ میلیون مترمکعب آب در ۲۵ سال پیش و ۷۰ میلیون متر مکعب حق آبه از طومار شیخ بهایی خریداری کرده اما حقوق آنها در تامین آب در این سالها انجام نشده است.

حسینعلی حاجی ادامه داد: جلوگیری از اجرای طرح غیرکارشناسی انتقال پساب از سه کیلومتری شهرستان برخوار به مناطق دیگر استان اصفهان از دیگر مشکلاتی است که این شهرستان با آن مواجه است.

وی اضافه کرد: زندگی کشاورزان شهرستان برخوار باخشکسالی های اخیر با مشکل جدی مواجه شده و سالهای قبل برای انجام کشاورزی گیاهان غیر مثمر پساب را خریداری کرده اند ولی با تدبیر غلط مدیران استان قرار پساب به نقاط دیگر استان داده شود.

کد خبر 345352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.