برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه توافقی نشده است

یک مقام اسرائیلی گفت این رژیم هیچ توافق کتبی با روسیه در خصوص خروج نیروهای ایرانی از جنوب سوریه نکرده است.

به گزارش ایمنا، یک مقام رژیم صهیونیستی اظهارات «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در مورد توافق با مقامات تل آویو را تکذیب کرد.

وی در گفتگو با شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل تاکید کرد هیچ توافق کتبی با مقامات روسیه در خصوص خروج نیروهای ایرانی و حزب الله از مناطق جنوبی سوریه به امضا نرسیده است.

به گفته این مقام صهیونیستی نخست وزیر این رژیم در گفتگوی تلفنی‌اش با رییس جمهور روسیه و وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که نیروهای ایرانی و شبه نظامیان مرتبط با این کشور باید کل خاک سوریه و نه تنها بخشی از آن را ترک کنند.

روز شنبه «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه از تلاش های ایران در حمایت از این کشور در برابر تروریسم تقدیر کرد و گفت: از ملت و دولت ایران که از ابتدای توطئه علیه سوریه در کنار سوریه در برابر تروریسم بوده اند تشکر می کنیم.

وی همچنین اظهارات اسرائیل در خصوص وجود پایگاه های نظامی ایرانی ثابت در سوریه را تکذیب کرد و گفت: از همان ابتدای بحران ایران از سوریه در برابر تروریسمی که از سوی کشورهای منطقه و جهان مورد حمایت مالی قرار گرفته بود، دفاع کرده است و ایران پایگاه نظامی در سوریه ندارد، بلکه مستشاران ایرانی در سوریه حضور دارند که به ارتش سوریه کمک می کنند.

المعلم گفت: وجود ایران در سوریه قانونی است؛ زیرا بر اساس درخواست دولت سوریه صورت گرفته است برعکس حضور آمریکا، فرانسه و ترکیه که بدون اجازه دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارند.

منبع:مهر

کد خبر 345242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.