۶۰۰ هزار بیمه شده در اصفهان دارای پزشک خانواده هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای پزشک خانواده بوده اما در سطح شهری به دلیل چندگانگی بیمه شده، مشکلاتی وجود دارد و این کار اراده ملی می‌طلبد تا در شهرها نیز خانواده‌ها از طریق پزشک خانواده درمان خود را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بانک در نشست ظهر امروز خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیون بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: این بیمه یکی از سازمان‌های بزرگ بیمه‌ای کشور است و خدماتی را به کارکنان دولت، روستاییان و سایر اقشار که مشمول خانواده شهدا، جانبازان، طلاب، دانشجویان و مددجویان بهزیستی می‌شود، ارائه می‌دهد.

بانک ادامه داد: حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار بیمه شده در استان اصفهان تحت پوشش اداره‌کل بیمه سلامت استان اصفهان قرار دارند که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر کارمند دولت، حدود ۴۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی، ۱۷ هزار نفر بیمه شده ایرانیان و حدود ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند و سایر اقشار نیز حدود ۸۹ تا ۹۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد.

۳۶۲۶ بیمار خاص، تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه سه هزار و ۶۲۶ نفر بیماران خاص، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که هزینه‌های زیادی در استان اصفهان صرف این افراد می‌شود، ادامه داد: بیماران هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و MS بیماران تحت پوشش بیمه سلامت استان اصفهان هستند که از این میان متأسفانه بیماران MS بیشترین جامعه آماری را به خود اختصاص می‌دهند و هزینه‌های درمان زیادی داشته که بدون فرانشیز بوده و برعهده بیمه سلامت است.

 وی با اشاره به اینکه باید همه دنیا در حوزه سلامت برنامه‌ریزی داشته باشند و در صورت عدم کنترل، نظارت و برنامه‌ریزی می‌تواند کل منابع کشور را در برگیرد و اثر بخشی آن چنانی هم نداشته باشد، گفت: سازمان بیمه سلامت در سال ۹۷ با رویکرد مدیریت هزینه در نظام سلامت و با شعار "لزوم مدیریت منابع و مصارف" شروع به کار کرده است تا با مدیریتی صحیح از خدمات حداکثر استفاده انجام و هزینه‌ها و درمان‌های القایی کنترل شود. به همین منظور با همکاری دو استان چهارمحال و بختیاری و مرکزی به‌عنوان شورای منطقه ۵ سازمان بیمه سلامت که متشکل از اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، اداره کل بیمه سلامت استان چهارمحال بختیاری و اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی است، روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ همایشی در تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی با عنوان "نمایش مدیریت منابع و مصارف" با رویکرد مدیریت هزینه در نظام سلامت برگزار می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان راهکارهای مدیریت هزینه، مراقبت سلامت که همان مدیریت عرضه و تقاضا است، خرید راهبردی خدمات مراقبت سلامت در بخش گسترده‌ و نقش نظام‌های مدیریت اطلاعات سلامت در کنترل هزینه‌ها و همچنین سهمیه‌بندی خدمات مراقبت سلامت، فرصت‌ها و چالش‌ها را محورهای همایش برشمرد و  اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان در سال ۹۶، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان هزینه کرده است که این مبلغ نسبت به سال ۹۳ و پس از انجام طرح تحول سلامت، حدود سه برابر افزایش داشته که رویکرد منابع و مصارف را می‌طلبد تا منفعت دوجانبه‌ای بین سازمان بیمه‌شدگان سلامت و بیمه شدگان برقرار شود.

اطلاعات بیمه شدگان اصفهان تجمیع می‌شود

وی با بیان اینکه هم‌پوشانی بیمه شدگان از سیاست‌های دولت است، اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت تمام اطلاعات بیمه‌شدگان را جمع‌آوری کرده است تا افراد تنها از یک صندوق بیمه استفاده کنند.

بانک تأکید کرد: پزشکان می‌توانند تولیدکننده هزینه‌ها باشند که باید بر اساس دستورالعمل‌های بالینی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، برای بیماران خود دارو تجویز کرده و از تجویز داروهای اضافی خودداری کنند. در مقابل بیماران نیز باید آموزش‌های لازم را در زمینه مصرف صحیح و روش استفاده از داروها ببینند و در کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند سلامت و پزشک خانواده نیز از دیگر مواردی است که در کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار بوده، گفت: اگر هر فردی به پزشک خود مراجعه کند و پزشک از تمام مسائل بیمار خود آگاه باشد، مراجعه به پزشکان متعدد کمتر و هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد:  در دستور کار است که پزشکان عمومی در یک ساعت، شش بیمار و پزشکان متخصص در یک ساعت، چهار بیمار را معاینه کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای پزشک خانواده بوده اما در سطح شهری به دلیل چندگانگی بیمه شده، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و این کار اراده ملی می‌طلبد تا در شهرها نیز خانواده‌ها از طریق پزشک خانواده درمان خود را را پیگیری کنند.

کد خبر 345197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.