تجمل گرایی مسئولان، تیری زهرآگین بر اعتماد مردم

لنجان-امام جمعه زاینده رود تجمل گرایی مسئولان را تیری زهرآگین بر اعتماد مردم دانست و گفت: شأن مسئول خدمت صادقانه است نه تجمل گرایی، مسئول باید با جدیت و تلاش انقلابی کارها را به‌سرانجام برساند

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: ماه‌ پر برکت  مبارک  رمضان ماه عبادت و بندگی خالق یکتا به حساب می‌آید و این ایام فرصت بالندگی روحی، فصل شکوفایی معنوی و فرصتی برای عبادت و توسل است.

وی افزود: از این فرصت همه باید بیشترین بهره معنوی را ببریم، چرا که راه فایق آمدن بر مشکلات فردی و اجتماعی، روحی و روانی، تقوای الهی است و تقوای الهی با ارتباط با خالق هستی با دعا با مناجات و با اصلاح دل‌ حاصل می‌شود.

امام جمعه شهر زاینده‌رود تصریح کرد: اگر تقوا حاصل شد روح انسان متعالی می‌شود، معنویت بر درون انسان حاکم می‌گردد، قدرت ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات زیاد می‌شود، و در نهایت ارزش‌ها بر زندگی استوار شده، روحیه‌ انقلابی گری در انسان به وجود آمده و نیروی ارزشی تربیت می‌شود و می‌تواند خدمتگزار خوبی برای مردم باشد و در نهایت از سقوط تدریجی در برابر آفت‌ها، آسیب‌ها و کجی‌ها حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا هرچه ارتباط با خدا بیشتر، تعلق به غیر خدا کمتر و دل کندن از تجملات راحت تر، قدرت ایستادگی بیشتر و بهتر میسر است.

صفرزاده تهرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار معظم‌له با مقامات کشوری و لشکری گفت: یکی از مشکلاتی که گریبان گیر ما مسلمانان شده است مشکل دوگانگی شخصیتی و رفتاری است، این مشکل در همه می‌تواند وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: انسان معتقد و متدین از یک طرف می‌خواهد ایمانی، انقلابی و ارزشی عمل کند، از طرف دیگر از تجمل گرایی و زخارف مادی نمی‌تواند دل بکند، البته رفتار این گروه نفاق نیست، می‌خواهند خوب باشند، اما نمی‌توانند؛ چرا که به ارتباط با خالق هستی نپرداخته و تقوا را در خود تقویت نکرده اند، آنگاه تجمل گرایی و دلبستگی به زخارف مادی و تعلق به زیبایی‌های ظاهری آنها را گرفتار می کند.

امام جمعه شهر زاینده رود  عنوان کرد: یکی از دلایلی که مسئولان در انجام وظیفه کوتاهی و سستی می‌کنند یا نمی‌توانند جدی و انقلابی عمل کنند، یا در عمل به توصیه‌های رهبری لنگ می‌زنند، یا حرف‌هایی می‌زنند که با سیاست‌های مصوب نظام هماهنگی ندارد، یا به صورتی عمل می‌کنند که نتیجه عملکردشان چوب لای چرخ نظام بوده، بخاطر همین دلبستگی‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: آن روزی که مسئولی در نظام اسلامی به دلیل این که مسئول است شأنی برای خود تعریف کند و بر آن اساس به تجمل گرایی بپردازد و بخواهد هزینه آن را از بودجه بیت المال تأمین می کند، اول بدبختی آن مسئول است.

صفرزاده تهرانی تجمل گرایی مسئولان را تیری زهرآگین بر اعتماد مردم دانست و تاکید کرد: شأن مسئول خدمت صادقانه است نه تجمل گرایی، مسئول باید با جدیت و تلاش انقلابی کارها را به‌سرانجام برساند نه اینکه به زخارف دنیا دلبستگی داشته باشند.

وی متذکر شد: چرا بعضی از افراد که حتی نماینده امام بودند و حکم و مسئولیت از طرف حضرت امام داشتند، می‌بینیم عاقبت کارشان به جدایی از انقلاب و نظام  کشید؟ این مهم دلیلی جز دلبستگی به تعلقات دنیا ندارد.

امام جمعه شهر زاینده رود افزود: مقام معظم رهبری در رابطه مسئولان چنین توصیه می‌فرمایند: مسئولین روحیه و رفتارهای انقلابیِ دهه شصت را فراموش نکنند و به عنوان نمونه می‌توان از شهید آوینی یاد کرد.

وی تصریح کرد:شهید آوینی که آوازه ایشان در دنیای هنر پیچیده است و مقام معظم رهبری او را سید شهیدان اهل قلم نامیدند، این شهید والا مقام آن قدر از تعلقات دنیا دل کنده بود که وقتی گروه روایت فتح به حضور مقام معظم رهبری می‌رسد از همراهان می‌خواهد که او را به رهبری معرفی نکنند.

صفرزاده تهرانی گفت: شهید صیاد شیرازی نمونه بارز دیگر است و باید درخصوص ایشان گفت شهید بزرگوار صیاد شیرازی در مأموریت‌هایی که به او محول می‌شد به جای اینکه همچون بسیاری دیگر به مهمانسرا برود، در محل مأموریت استراحت می‌کرد و وقتی برای استراحت، پتوی رنگی می‌آوردند، می‌پرسد «همه سربازان پتوی رنگی دارند؟» وقتی جواب می‌شنود که خیر آنان از پتوی سربازی استفاده می‌کنند، می‌گوید: «برای من هم پتوی سربازی بیاورید، می‌ترسم روی پتوی رنگی بخوابم، صبح نتوانم خوب بلند شوم».

وی یادآور شد: شهید بزرگوار میثمی نماینده حضرت امام خمینی(ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء که همه لشکرها سپاه و ارتش زیر نظر آن بود، ایشان یک چفیه داشت که هم ساکش بود، هم بخچه‌اش و هم بالشتش، وقتی می‌خواست تلفنی با منزل‌شان در اصفهان تماس بگیرد از امکانات محل کار استفاده نمی‌کرد.

امام جمعه شهر زاینده رود ادامه داد: وقتی از چرایی آن از این شهید والا مقام سوال می‌شد، می‌فرمود: «این تلفن برای جنگ است نه استفاده شخصی»، ایشان حتی وقتی می‌خواست برای مأموریت به تهران برود با قطار می‌رفت آن هم قطار عادی، این‌ها را نباید فراموش کرد.

وی اضافه کرد: من یادم هست وقتی در شورای نگهبان بودم بعضی از مسئولان با ماشین‌ های آن چنانی و اسکورت از داخل محوطه حفاظت شده پاستور به محل شورای نگهبان می‌آمدند، و برخی اعتراض می کردند که چه نیازی به اسکورت و ماشین‌های آن چنانی است.

صفرزاده تهرانی عنوان کرد: سر درس خارج مقام معظم رهبری که می‌رفتیم یک روز ایشان گله کردند و خودروهای‌ گران قیمت را اسراف و حرام دانستند، باید توجه داشت حتی خود مقام معظم رهبری در جابجایی، از خودرویی که در اختیار اکثراً مردم است استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم این حقیقت را چنین بیان می کند:«اِنَّ الَّذینَ تَوَلَّوا مِنکُم یَومَ التَقَی الجَمعانِ اِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا وَلَقَد عَفَا اللَّهُ عَنهُم إِنَّ اللَّهَ غَفورٌ حَلیمٌ.» 

وی در پایان گفت: آن جایی که انسان باید ایفای نقش کند و به تعبیری باید خطر کند، همین تعلقات او را سست می‌کند و از صراط حق منحرف می‌سازدهمه این اشکالات از ضعف تقوا است و راهکار تقویت تقوا، ارتباط با خالق هستی بوده و این ایام مناسب‌ترین زمان برای تعالی روح و ارتباط با خالق هستی است و این جان پیام بعثت و رسالت می‌باشد.

کد خبر 345168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.