آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در گرو همت و کمک خیرین

لنجان-رییس زندان شهرستان لنجان گفت: در جشن گلریزان امسال بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون ریال با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد زندان شهرستان لنجان جمع‌اوری گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، عبدالرسول سلیمیان در جمع مسئولان و خیرین شهرستان لنجان، گلریزان را فرصتی ناب برای سخاوتمندی دانست و اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ۴۲ بار از کلمه انفاق نام برده است از سوی دیگر و ما به‌عنوان شیعه، بزرگ مردانی همچون مولای متقیان علی(ع) را در مکتب خود داریم که در انجام کار خیر همیشه پیش‌قدم بوده‌اند و بر همین اساس ما نیز باید تلاش کنیم در جهت رفع نیاز نیازمندان گام برداریم و بر همین اساس می توان گفت جشن گلریزان تجلی اجرایی دستور دینی انفاق است.

وی افزود: ماه رمضان ماهی پرخیر و برکت بوده چراکه همیشه در این ماه نگاه مردم بیش از پیش به سمت نیازمندان معطوف می‌شود و زندانیان جرایم غیرعمد نیز همیشه به این ماه نگاه ویژه‌ای دارند و بر همین اساس باید گفت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فرصتی برای بهره مندی بیشتر از فیوضات ماه مبارک رمضان است.

رییس زندان شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: مردم ما باید به این نکته توجه داشته باشند که زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که ناخواسته دچار مشکل شده‌اند و به نوعی بدهکاران مهریه، دیه و محکومان مالی غیر کلاهبرداری هستند که برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده‌های خود لحظه شماری می‌کنند.

وی برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را یک اقدام بسیار موثر دانست و تصریح کرد: در ماه رمضان به دلیل برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد بیش از پیش نگاه به آسمان دارند تا به برکت این ماه عزیز خیران به کمک آنها بیایند و آنها را از بند آزاد کنند.

سلیمیان ادامه داد: خوشبختانه چند سالی است در شهرستان لنجان جشن‌ گلریزان با حضور پرشور خیران با هدف کمک به محکومان جرایم غیرعمد برگزار می شود تا راه حلی برای آزادی این افراد پیدا شود و امسال نیز یازدهمین جشن گلریزان در این شهرستان خوش نام برگزار شد.

وی با بیان اینکه بازگشت زندانیان غیر عمد به آغوش خانواده‌هایشان لحظه‌ای غیرقابل توصیف است، اضافه کرد: در جشن گلریزان امسال بیش از ۵۰۰ نفر از خیرین و مردم نوع دوست شهرستان لنجان حضور یافتند و با کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران این شهرستان لنجان بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون ریال با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد زندان شهرستان لنجان جمع‌اوری گردید که نشان از افزایش بیش از ۱۵۰درصدی کمک خیرین نسبت به سال گذشته دارد.

رییس زندان شهرستان لنجان عنوان کرد: البته امسال قبل از برگزاری جشن گلریزان با کمک خیری گمنام شاهد آزادی شش زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان زرین شهر بودیم و امیدواریم اینگونه حرکت ها همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد زندانی بودن حتی یک زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ این شهر نباشیم.

کد خبر 345087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.