تبعیض‌های مالیاتی منجر به سرمایه گریزی از استان شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مالیات فی نفسه موضوع مهمی است اما تبعیض‌های مالیاتی سرمایه گریزی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز_پنج شنبه ۱۰ خرداد_ جلسه هم اندیشی دو تن از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان و شهرداران شرق اصفهان در محل مجمع نمایندگان برگزار شد.

ناهید تاج الدین در این جلسه اظهار کرد: واقعیت این است که دو مشکل اساسی در استان وجود دارد. اولین آن این است که استان اصفهان را به عنوان برخوردار محسوب می‌کنند و موضوع بعدی طرح جامع مالیاتی است و شایسته نبوده که این استان را به عنوان استان پایلوت برای این طرح قرار دهند.

وی افزود: سالیانه مالیات اصفهان افزایش چشمگیری داشته و در صورتی که باید ۵۰ درصد از سهم مالیاتی به استان بازگردد اما این اتفاق نمی‌افتد و این ظلمی در حق اصفهان است.

این نماینده مجلس افزود: تمامی اصناف از موضوع مالیات نگران هستند، مالیات فی نفسه خوب است اما فعالان اقتصاد از تبعیض‌ها نگران هستند و همین منجر به سرمایه‌گریزی از این استان شده است.

تاج الدین افزود: استان اصفهان ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص یافته اما ظلم های بزرگی به اصفهان شده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات شرق اصفهان اظهارکرد: متاسفانه معیشت این بخش بزرگترین مشکل است و بعضا این مشکلات جنبه امنیتی به خود می‌گیرد. واقعیت این است که شهرداران از بدو تولد تا مرگ به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و در صورتی که به شهرداری‌ها کمک کنیم رضایت عمومی حاصل خواهد شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شهرداران روی کمک مردم نمی‌توانند حساب کنند از این رو باید از مسیری مانند عوارض ارزش افزوده به این شهرداران کمک شود. متاسفانه در دو سال اخیر این عوارض به صورت چشمگیر کاهش یافته است در حالی که باید افزایش می‌یافت.

تاج الدین اضافه کرد: به جز شاخص جمعیت منطقه برای پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده، باید شاخص محرومیت را هم در پرداخت این عوارض مد نظر داشت و باید در این زمینه شفاف سازی شود. این خواسته به این دلیل است که ظلمی در حق شهرها نشود.

کد خبر 345065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.