کارگاه بررسی کاکرد نورسنج در توازن نورهای محیطی برگزار شد

نشست تخصصی "کاکرد نورسنج در توازن نورهای محیطی و فلش" با حضور "علیرضا تیموری" در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وارد سالن نگارستان امام خمینی(ره) شدیم. "وحید مومن زاده" رییس کانون عکس بر روی نزدیک‌ترین صندلی به در سالن نشسته بود و به صحبت‌های "علیرضا تیموری" که سعی داشت بدون میکروفن صدای رسایی داشته باشد، گوش می‌داد. سالن نسبتا شلوغ بود و آن‌طور که به‌نظر می‌آمد از نشست تخصصی "کاکرد نورسنج در توازن نورهای محیطی و فلش" با حضور "علیرضا تیموری" استقبال خوبی شده است.

علیرضا تیموری با آن لهجه شیرین اصفهانی-انگلیسی خود "قانون معکوس مربع" را شرح می‌داد، مفهوم دشواری که در نهایت تیموری را مجبور کرد از حاضران جلسه بپرسد: "قانون معکوس مربع متوجه شدید؟ " و یکی از شرکت کنندگان با صدای بلند در پاسخ گفت نه!

مبحث بعدی علیرضا تیموری "عدد راهنمای فلاش" بود، چیزی که از آن موضوع متوجه شدیم و البته شاید با خصلت اصفهانی نیز جور در می‌آمد این بود که اگر فرمول به‌دست‌آوردن این عدد را یاد بگیریم دیگر لازم نیست نورسنج دومیلیون تومانی بخریم! و همین هم جای بسی شُکر بود. تیموری برای این مبحث، فلاشی که همراه با خود آورده بود را برداشت و نور آن را تنها در مدت یک میلی ثانیه در چشم حاضران انداخت!

مبحث بعدی بدون ذکر عنوان فارسی، تنها Flash Duration عنوان شد و درنهایت نیز تمام شد. پس از آن تیموری در مورد "همزمانی با سرعت بالا" صحبت کرد. تیموری در این مبحث توضیحاتی در مورد استفاده از "رادیو" که فلاش ها را از قید دوربین آزاد می کند داد و تصریح کرد فلاش‌های قدیمی  ۵۰ تا ۶۰ ساله را نیز می توان از بند دوربین رهانید و با آن ها به عکاسی با سرعت بالا (High Speed) پرداخت.

موضوع بعدی (فیلتر ۱۰ استاپ عکاسی) یا همان Tenth of Stop on Lightmeter مبحث جالبی بود که با حضور برخی از حاضران بر روی صحنه به عنوان مدل برای عکاسی، حالت کارگاهی یافت، در نهایت جلسه با پرسش‌های حاضران پایان یافت.

کد خبر 345041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.