دوری از تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی با برگزاری برنامه های ورزشی

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در برگزاری مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان به دنبال برنامه های متنوع هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کاراته آقایان جام مولای عرشیان در ۲ بخش کاتا و کومیته و در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان و در ۲ رده کمربندی رنگی که شامل کمربندهای سبز، آبی و بنفش و رده کمربندی قهوه ای و مشکی برگزار شد.

اختتامیه این رویداد با حضور علیرضا نصر اصفهانی نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، نصیر ملت رییس کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان، حبیب الله ناظریان معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، علی دوانیان رییس هیئت کاراته استان اصفهان و حضور پرشور خانواده های ورزشکارن انجام شد.

علیرضا نصر اصفهانی نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار کرد: جام مولای عرشیان در سالهای گذشته از جذابیت بالایی در بین مردم برخوردار بوده است  و امسال با یک دگرگونی، شاهد برنامه های ورزشی متنوعی هستیم که ورزش کاراته هم شامل آن می شود.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه ما بعد از افطار باید فضاهایی را برای جوانان و نوجوانان تدارک ببینیم تا بتوانند از این فضاها استفاده کنند این مسابقات را تدارک دیدیم. زمینه هایی در این رویداد فراهم شده تا هم ورزشکاران عزیز در این مسابقات شرکت کنند و هم فضایی فراهم شود تا افرادی که ورزشکار نیستند اما به ورزش علاقه دارند بتوانند بیننده این مسابقات باشند.

نصر اصفهانی گفت: با توجه به شرایط جامعه ما و تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی که جوانان ما را تهدید می کند، یکی از اتفاقاتی که می تواند ما را از این اتفاق ها دور کند، برگزاری برنامه های ورزشی است.

وی درمورد کیفیت برگزاری مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات مالی، به دنبال برنامه های متنوع هستیم. این اقدامات هم اکنون صورت گرفته و این امر نشان دهنده این است که هم هیئت کاراته و هم مسئولین سازمان ورزش شهرداری این فضا را درک کردند و به کمک یکدیگر آمدند تا مشکلات موجود را برطرف کنند.

علیرضا نصر اصفهانی اضافه کرد: از تمام عزیزانی که برای این برنامه زحمت کشیدند تشکر می کنم و امیدوارم با توجه به استقبالی که از این برنامه ها صورت گرفته است، هرسال شاهد افزایش و تنوع رشته ها باشیم و بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که افراد بیشتری در این مسابقات شرکت کنند.

علی دوانیان رییس هیئت کاراته استان اصفهان در خصوص این دوره از مسابقات اظهار کرد: هیئت کاراته استان اصفهان پنجمین دوره مسابقات کاراته جام مولای عرشیان را برگزار می کند که ۳ دوره آن را به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و در فضای باز برگزار کردیم و امسال به خاطر شرایط جوی هوا تصمیم گرفتیم در سالن کوثر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تعاملی که با شهرداری داشتیم، برای ورزش کاراته بسیار خوب بود و توانستیم اوقات فراغتی را برای ورزشکاران در ماه مبارک رمضان فراهم کنیم. با توجه به این موضوع که در فصل امتحانات هستیم اما استقبال بسیار خوبی از این مسابقات شد که این امر نشان دهنده شور و اشتیاق بچه ها و همچنین خانواده های آنها برای حضور در این مسابقات است.

رییس هیئت کاراته استان اصفهان افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی، و ورزشی شهرداری پیشنهاد برگزاری این دوره از مسابقات را به ما محول کرد اما به دلیل اینکه مسابقات مربوط به شهرستان اصفهان است، برگزاری این دوره را به عهده هیئت کاراته شهرستان گذاشتیم.

وی ادامه داد: در این دوره تعداد بانوان کاراته کا بیشتر از آقایان بود و این اتفاق را به فال نیک می گیریم. سال گذشته دختران ورزشکار ما در مسابقات جام جهانی برای اولین بار از کشورهای اسلامی در اسپانیا شرکت کردند که توانستند قهرمانان اروپا را شکست بدهند و این اتفاق باعث شد تا دختران ورزشکار ما به خود باوری برسند و در چنین مسابقاتی حضور پر رنگ تری داشته باشند.

علی دوانیان در خصوص استعدادیابی در مسابقات جام مولای عرشیان توضیح داد: ما تمام بازیکنان را در یک دوره آنالیز می کنیم و در دوره های بعدی به صورت گزینش استعداد یابی می کنیم. آقای خدابخش که یکی از افتخارات ورزش کاراته در ایران است، یک هفته پیش به عنوان مسئول کمیته مربیان انتخاب شد که فکر می کنم در بخش آموزش، استعدادیابی و چیدمان، وضعیت بهتری نسبت به سالهای گذشته در هیئت کاراته استان اصفهان پیدا می کنیم.

کد خبر 344996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.