تربیت دینی نوجوانان نیازمند تخصص و تعهد است

شهرضا – دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا گفت: تربیت دینی نوجوانان و نهادینه کردن مبانی دینی در ذهن و اندیشه آنان، نیازمند استفاده از افراد متخصص و متعهد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام محمدحسین جعفری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه نشست دانش‌آموزی با موضوع نماز و نقش بازدارندگی آن، اظهار کرد: بخش مهمی از رسالت آموزش و پرورش توجه به مبانی دینی به عنوان مهمترین رکن تربیتی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای نهادینه کردن معارف دینی در وجود افراد دوران تحصیل است، تصریح کرد: مدارس مهمترین پایگاه اجتماعی برای آموزش اصول دینی و پاسخگویی به شبهات کودکان و نوجوانان است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا ادامه داد: آموزش و پرورش باید در افراد پایبندی به مبانی دینی را پیش از ورود به مقطع دانشگاه و تحصیلات تکمیلی نهادینه کند.

جعفری با اشاره به بحران معنویت در کشورهای غربی، اظهار کرد: بی توجهی به خداباوری و حذف تعلیمات دینی از آموزش‌های رسمی، بحران هویت و معنویت را در افراد تشدید می‌کند که ثمره نهایی آن ایجاد و تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی و جرایم است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از افراد متعهد و متخصص برای تربیت دینی نوجوانان، تصریح کرد: تسلط به مبانی دینی، توانایی پاسخگویی به شبهات، درک درست از مقتضیات زمان، شناخت روحیات نوجوانان و برخورداری از روحیه جهادی برای تربیت دینی آنان، از مهمترین ویژگی‌هایی است که مربیان دینی باید از آن برخوردار باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا با اشاره به نقش بازدارندگی نماز از ارتکاب گناهان در افراد، گفت: مطالعه زندگی اولیای دین نشان می‌دهد، تعهد به اقامه نماز اول وقت، مهمترین اصل خودسازی و تهذیب نفس است.

جعفری با بیان اینکه والدین و معلمان بهترین الگوهای تربیتی دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های نوجوانان، الگوپذیری آنان از والدین و ملعمان است، بنابراین باید از این ویژگی برای تربیت صحیح دینی آنان استفاده شود.

وی تأکید کرد: باید بدون تعصب و با پنداری برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی، روحیات جوانان و نوجوانان را بشناسیم، نیازهای انان را درک و برای پاسخگویی به آن‌ها با استفده از آموزه‌های دینی تلاش کنیم.

کد خبر 344964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.