با تضعیف تحریم‌های آمریکا مخالفیم

وزیر امور خارجه لهستان علی رغم تاکید اتحادیه اروپا بر حفظ برجام گفت: ورشو با هرگونه اقدامی از سوی اتحادیه اروپا که موجب تضعیف تحریم‌های آمریکا شود مخالف است.

به گزارش ایمنا، «یاچیک ژاپوتوویژ»، وزیر امور خارجه لهستان گفت که کشورش با هرگونه اقدامی از سوی اتحادیه اروپا که تحریم‌های آمریکا را تضعیف کند، مخالف است.

وزیر امور خارجه لهستان در ادامه تصریح کرد: اگر قرار باشد شرکت‌های اروپایی فعال در ایران چیزی را از دست بدهند، باید سازوکاری برای جبران خسارات آنها تعیین شود.تشویق شرکت‌های اروپایی به ادامه فعالیت‌شان در ایران می‌تواند تحریم‌های آمریکا را تضعیف کند و این وضعیت ممکن است به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

وی افزود: کشورهایی که امنیت‌شان را به امنیت آمریکا گره زده‌اند، دیدگاه مشترکی با  لهستان دارند چرا که منافع آنها در حفظ روابط فراآتلانتیک‌شان است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پس از آنکه روز هشتم ماه مه اعلام کرد از توافق هسته ای با ایران خارج می‌شود، گفت: تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند که احتمالا بر شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند تاثیرگذار خواهد بود. اما قدرت‌های اروپایی تاکید دارند که متعهد به همکاری با یکدیگر برای حفظ این توافق هستند چرا که بهترین گزینه برای امنیت منطقه واروپا است.

مسئول سیاست خارجه اروپا پس از نشست وزیران امور خارجه تاکید کرد که انگیزه اتحادیه اروپا برای حفظ این توافق منافع اقتصادی نیست بلکه به دلیل مسائل امنیتی است.

وی همچنین گزارشات در مورد اختلاف میان لهستان وباقی اعضای اتحادیه اروپا بر سر چگونگی تعامل با دونالد ترامپ و رویکرد تند وی در قبال تهران را بی‌اهمیت دانست.

منبع:ایسنا
کد خبر 344929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.