لهستان به دنبال ایفای نقش پلیس بَد در روند مذاکرات برجام است

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اظهارات ضدبرجامی وزیر امور خارجه لهستان بیانگر ایفای نقش پلیس بد توسط این کشور در روند مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک با اروپا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، یحیی کمالی پور در واکنش به درخواست وزیر امور خارجه  لهستان از اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه درباره موضوع ایران و اصلاح برجام بیشتر با دولت ایالات متحده آمریکا همراهی کند، گفت: با توجه به میزان مبادلات تجاری و مالی بین کشورهای اروپایی و ایالات متحده یا به عبارتی متاثر بودن اقتصاد اروپا از آمریکا، بعید نیست شکاف جدی بین کشورهای قاره سبز در مواجهه با برجام رخ دهد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس تجربیات حاصل شده در مراودات با اروپایی‌ها می توان اذعان کرد، اگر ایالات متحده فشارهای بین المللی خود را نسبت به کشورمان افزایش دهد، اروپایی ها نیز مجبور به همراهی با سیاست هایش خواهند شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امروزه مشاهده می شود که برخی شرکت های اروپایی که در کشورمان سرمایه گذاری کرده یا قرار بود تعامل و همکاری داشته باشند، صحبت از بازگشت به کشورشان و به نوعی هراس از تحریم های آمریکا می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند لهستان مواضع نزدیکی به سیاست های آمریکا دارند که همین امر می تواند مانعی برای تصمیم گیری کشورهای حاضر در برجام باشد، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که لهستان چندی پیش از ایالات متحده در خواست کرد تا پایگاه نظامی در کشورش ایجاد کند و حتی عنوان شد هزینه این اقدام را پرداخت می کند؛ این موضوع نشان دهنده روابط عمیق و نزدیک این کشور با آمریکا است.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد در زمان مذاکرات برجام، فرانسوی ها نقش پلیس بد را برای آمریکا بازی کردند و امروزه پس از خروج ترامپ از این توافقنامه، ایفای نقش پلیس بد به لهستان واگذار شده است.

کد خبر 344921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.