عدم انتخاب مدیرکل برای ما هم سوال است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این موضوع برای ما هم سوال است و امیداوریم مسئولان وزارت آموزش و پرورش هر چه زودتر به نتیجه نهایی برسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد احمدی صبح امروز (سه‌شنبه)  در نشست خبری اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان با بیان اینکه آموزش و پرورش یک شاهراه اصلی در مباحث فرهنگی است و اهالی رسانه همواره از خادمان زحمتکش این نهاد بوده‌اند، اظهار کرد: لازم است که در این جلسه یادی از مرحوم سلامتیان داشته باشیم و برایاین خیر مدرسه ساز آرزوی علودرجات و مغفرت را داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص آمار کلاس‌های تخریبی استان گفت: چهار هزارو ۲۴۹ کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد همچنین شش هزار و ۲۴۹ کلاس هم نیازمند مقاوم سازی است.

کمبود معلم داریم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با ابراز تاسف از کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پروش استان تصریح کرد: به علت شیب تند بازنشستگی در استان به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم و از آنجا که شیب تند افزایش جمعیت دانش آموزی را در سالهای اخیر داشته ایم این امر باعث کمبود منابع مالی و نیروی انسانی و تجهیزاتی در استان شده است.

وی با اشاره به نقش مهم و زیربنایی آموزش و پرورش در بدنه نظام افزود: باید از نمایندگان مجلس سوال کرد که چرا این دستگاه به این روز دچار است و این مسئله یک راه حل بیشتر ندارد و آن در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در تصمیمات نظام اعم از گفتار و عملکرد است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به سخن رهبری در خصوص جایگاه آموزش و پرورش گفت: ایشان فرمودند آموزش و پرورش یک سازمان هزینه‌ای نیست بلکه یک نهاد سرمایه گذاری است و اتفاق نظر صاحب نظران هم بر این است که راه تعالی از آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی در رابطه با استخدام نیروی انسانی گفت؛ موضوع استخدام مربوط به سازمان امور استخدامی است و ربطی به آموزش و پرورش ندارد نظر ما هم این است که با وجود لشگر تحصیل کردگان باید اجازه به کارگیری به این دستگاه داده شود.

وی در خصوص کیفیت آموزش گفت: آموزش و پرورش باید تنها دغدغه کیفیت آموزش و معلم را داشته باشد نه تامین معلم و در این خصوص ما ناگزیر هستیم از امکانات بخش خصوصی استفاده کنیم که این امر نیازمند ایجاد سازوکارهای نظارت به هنگام و مهیا شدن اعتبارات است.

احمدی با اشاره به آمار مدارس دونوبته در استان اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۷ کلاس درس دو نوبته در استان وجود دارد که این امر یکی از مشکلات ماست که باید آمار مدارس دو نوبته را با کمک خیرین کاهش دهیم.

رشد ۳.۵ درصدی تعداد دانش آموزان در پایه اول ابتدایی اصفهان

وی به رشد ۳.۵ درصدی تعداد دانش آموزان در پایه اول ابتدایی اشاره کرد و گفت: در این دوره نسبت به سال گذشته با افزایش تعداد دانش آموزان روبرو هستیم و حدود ۸۵ هزار دانش آموز در مهرماه امسال در این پایه خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش با تاکید بر وجود شتابزدگی در شروع نظام ۶، ۳، ۳ در سال ۹۱ تصریح کرد: به دنبال این موضوع هستیم که ۳ ساله بودن این دوره ها قطعی شود و در موضوع مکانی مدارس سه ساله دوره اول و دوم ابتدایی را از هم تفکیک کنیم و آموزشگاه های ۳ پایه ای داشته باشیم و این تفکیک پیشرفتی ۳۵ درصدی تا به حال داشته است.

احمدی در تذکر به معلمان استان گفت: نظرسنجی ها هنوز از مورد اعتماد بودن معلمان در جامعه حکایت دارد و از معلمان سراسر استان می خواهیم همچون گذشته بر سرمایه اجتماعی خود بیفزایند که این امر نیازمند پول و مسائل مالی نیست و معلمان با برخورد خوب خود زمینه تعلیم و تربیت خوب را فراهم کنند که در بحث کمک مردم به آموزش و پرورش واقعا مردم مشارکت خوبی تاکنون داشته اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم ابلاغ حکم مدیرکلی برای این اداره کل گفت: به دلیل اینکه خود در این جایگاه هستم درصدد پاسخ نیستم اما این حرف جامعه تعلیم و تربیت استان به عنوان استانی پیشرو در همه زمینه هاست و از آنجا که رسالت معلمی رسالتی فراتر از اجراست این سوال دستگاه ما هم هست که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش و مسئولان دخیل در این امر به نتیجه نهایی برسند هرچند همکاران ما در تمام مناطق استان به دلیل حس مسئولیت شناسی جامعه معلمان همچنان انجام وظیفه می کنند.

کد خبر 344909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.