پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار می شود

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با شعار «قرآن، کتاب زندگی» از ۵ تا ۱۱ خردادماه با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان، مدیر شرکت‌ نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گفت: قرار بر این است که در سال جاری با همکاری دارالقرآن‌های شهر اصفهان، شهرداری اصفهان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، اتحادیه‌ها، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، نمایشگاهی برگزار شود.

وی افزود: همچنین فعالان زمینه مکتوبات، مؤسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و فضای مجازی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و البته لازم است دیگر نمایشگاه‌ها هم در کنار این نمایشگاه، فعال باشند.

یارمحمدیان ادامه داد: همایش «قرآن و خانواده» با حضور سخنرانان مذهبی، کتابت قرآن کریم با حضور اعضای انجمن خوشنویسان اصفهان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده‌های آنها و برگزاری شب شعر آیینی با موضوعات قرآنی، برگزاری محفل «انس با قرآن» با حضور قاریان و همراه با تجلیل از فعالان قرآنی و اجرای نمایش‌های قرآنی که با همکاری شهرداری اصفهان خواهد بود، از برنامه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این نمایشگاه است.

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم در این نشست گفت: «جشن رمضان» در سطح استان با برنامه‌های محوری ازجمله برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، محافل قرآنی،  کارگاه‌های هنری، نشست‌های علمی و تخصصی، مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم، اجرای تئاتر خیابانی و شب‌های شعر و تجلیل از فعالان قرآنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: نخستین همکاری مشترک این اداره با اداره اوقاف در سال گذشته، برگزاری آزمون حفظ سراسری قرآن بود که استان اصفهان، رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد. همچنین ۴۸۲ میلیون ریال به ۳۵۴ فعال قرآنی که رتبه کسب کرده‌اند، داده خواهد شد. افزون بر آن به مؤسساتی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، سه میلیارد و ۷۱ میلیون ریال برای حمایت آموزشی از آنها در روزهای آینده داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: از کل مبلغ حمایت آموزشی، ۱۲۵ میلیون تومان آن، سهم شهر اصفهان است و بقیه آن به مؤسسات شهرستان‌های دیگر به ترتیب رتبه‌های کسب شده داده خواهد شد.

وی افزود: در کنار ناشران علوم قرآنی، در چند غرفه ویژه هم مجموعه آثار قرآن‌های خطی شامل ۵۰ اثر ارائه خواهند شد و این برنامه، با حضور انجمن خوشنویسان برای ارائه تابلوهای هنری و اجرای کارگاه خوشنویسی در این نمایشگاه همراه خواهد بود. همچنین غرفه نگارگری آیات قرآن کریم برای ارائه آثار برتر و اجرای هنرهای نمایشی و تئاتر خیابانی نیز از برنامه‎های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این نمایشگاه است.

یعقوبی اظهار کرد: جشواره صنایع دستی شامل سفال، سرامیک، چوب و بافت آیات قرآن کریم در شش ماهه دوم سال جاری و بزرگترین رویداد قرآنی در هفته قرآن و عترت در سه ماهه آخر سال جاری، نیز از برنامه‌های آینده این اداره خواهد بود.

سید سعید حسینی، قائم مقام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هم در این نشست گفت: برنامه‌های این اداره، شامل جزءخوانی قرآن در امامزاده‌های شهر همچون امامزاده هلال ابن علی آران و بیدگل، مشهد اردهال و امامزاده نرمی است. همچنین برگزاری محفل انس با قرآن کریم همزمان با ولادت امام مجتبی (ع) و طرح «همه واقف باشیم» برای کسانی که مایل به وقف قرآن و مفاتیح هستند، از نمایشگاه قرآن و عترت شروع میشود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه، هر شب مسابقه قرآنی برگزار می‌شود و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد، افزود: غرفه‌ای برای ارائه محصولات قرآنی برای تبلیغات موقوفات قرآنی در این نمایشگاه وجود خواهد داشت، چراکه در اصفهان با کمبود موقوفات محصولات قرآنی مواجه‌ایم. همچنین افراد مایل به حفظ قرآن کریم می‌توانند در طرح حفظ سراسری قرآن کریم نام‌نویسی کنند.     

کد خبر 344366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.