ساماندهی پسماندهای الکترونیکی در تبریز آغاز شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از آغاز طرح ساماندهی و مدیریت پسماندهای الکترونیکی با نظارت سازمان مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی شهرداری تبریز، علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان از آغاز طرح ساماندهی و مدیریت پسماندهای الکترونیکی با نظارت دقیق سازمان مدیریت پسماند خبر داد.

وی افزود: طی بازدیدی که از بزرگترین کارخانه بازیافت پسماندهای الکترونیکی در شمال‌غرب کشور داشتیم ، این کارخانه با تبدیل پسماندهای الکترونیکی اعم از موبایل و رایانه‌های مستعمل به مواد با ارزش همچون طلا، نقره، مس، سرب و پلاتین که برای مصارف صنعتی دوباره به چرخه تولید بازگردانده می‌شود .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با اشاره به اینکه با بازیافت پسماندهای الکترونیکی از دفن و آسیب‌های محیط زیستی جلوگیری می‌شود ، گفت : با آغاز طرح جمع‌آوری و مدیریت پسماندهای الکترونیکی در شهر تبریز می‌توان یک تهدید محیط زیستی را به یک فرصت تبدیل کرد و سازمان مدیریت پسماند با نظارت دقیق در امر جمع آوری (مبدا) و هم در مدیریت بازیافت (مقصد) از کاهش خطرات ناشی از دفن زباله‌های الکترونیکی جلوگیری کند .

وی اظهار کرد : در صورتی که پسماندهای رایانه‌ای و الکترونیکی با روش اصولی بازیافت شود می‌توان فلزات متعددی را از آنها استخراج کرد به نحوی که از یک تن زباله موبایل می‌توان ۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم طلا به دست آورد، این در حالی است که در معادن طلایی که اقتصادی به حساب می‌آید در هر تن سنگ معدن بین ۲۰ تا ۳۰ گرم طلا یافت می‌شود.

گفتنی است زباله‌های الکترونیکی به طور مستقیم ، با تنفس و تماس بدنی موجب بروز انواع بیماری‌های پوستی، تنفسی می‌شوند و به صورت غیرمستقیم هم، از طریق آلوده کردن هوا، آب‌های زیرزمینی و خاک در بافت گیاهان وارد زنجیره غذایی می‌شوند

کد خبر 344010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.