سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی استان اصفهان برگزار شد

لنجان-مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر گفت: آموزش و پرورش زرین شهر افتخار داشت جشن شکر گزاری یادگیری قرآن توسط دو هزار دانش آموز دختر و پسر سوم ابتدایی را برگزار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ایرج شاهمرادی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره نگاه ویژه ای به رشد قرآنی دانش آموزان داشته و هموراه تلاش شده آموزش قرآن در مدارس مورد توجه قرار گیرد چراکه شخصیت انسان در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و در اسلام نیز بر پرورش و آموزش تاکید شده است.

وی افزود: در قرآن بر موضوع تزکیه و تعلیم و آموزش تاکید شده و قطعا توجه گسترش تربیت قرآنی به همراه آموختن علم مجهز کردن نسل های آینده به تعلیم و تربیت متعالی را به همراه خواهد داشت و بر همین اساس امروز فعالیت های قرآنی در مدارس برای همه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر تصریح کرد: قرآن کریم نسخه ای شفا بخش به شمار می آید که تلاوت و عمل به آیات الهی آن روح انسان را جلا داده و باعث خواهد شد شخصیت عملی و معنوی او به خوبی شکل بگیرد از سوی دیگر انس و پیوند دانش آموزان با قرآن کریم، می‌تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه برنامه ها و مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، شناخت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت نخبگان قرآنی در مدارس اجرا می شود، گفت: شهرستان لنجان افتخار میزبانی فرزندان قرآنی استان اصفهان را در  سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی داشت و این دوره از مسابقات طی دو روز متوالی در این شهرستان برگزار شد.

شاهمرادی اضافه کرد: مسابقات مسابقات قرآن و معارف اسلامی در دو مرحله قطبی و متمرکز و با ظرفیت ۳۰۰ هزار دانش آموز سراسر استان برگزار شد که در نهایت از بین آنها ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموز خواهر و برادر در سه مقطع تحصیلی حایز رتبه شدند و پس از برگزاری مرحله قطبی که در شش قطب برگزار شد در نهایت ۷۵۰ دانش آموز به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات در بخش خواهران در ۱۲ رشته و در بخش  برادران در ۱۴ رشته برگزار شد که نفرات اول این رشته ها در قالب قرائت، حفظ، نهج البلاغه، تفسیر، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز، اذان  و مداحی به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر یادآور شد: یکی از افتخارات  آموز ش و پرورش استان اصفهان این است که در مسابقات سال گذشته ۲۳ رتبه کشوری را به خود اختصاص داده و آموزش و پرورش زرین شهر نیز   پس از  برگزاری این مرحله از مسابقات افتخار دارد که جشن شکر گزاری یادگیری قرآن توسط  دو هزار دانش آموز دختر و پسر سوم ابتدایی را برگزار کند.

کد خبر 343722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.