۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
ظریف وارد پکن شد

وزیر امور خارجه کشورمان امروز یکشنبه در پکن با «وانگ یی» وزیر خارجه چین در مورد برجام دیدار و گفت و گو می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دستور العمل رییس جمهور اسلامی ایران، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف‌های برجام و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران، از شنبه شب سفر فشرده‌ای را به چین، روسیه و بلژیک آغاز کرد و در ایستگاه اول امروز یکشنبه با مقامات چینی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه سپس از پکن راهی مسکو می‌شود و پس از رایزنی با مقامات روسی، روز سه‌شنبه با حضور در بروکسل در نشستی با حضور وزرای خارجه E۳ (فرانسه، آلمان و انگلستان) و خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت می‌کند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر نیز به صورت جداگانه با وزیران خارجه ژاپن و نروژ تماس تلفنی برقرار کرد که آن طرف ها هم بر تداوم برجام تاکید داشتند.

ترامپ سه شنبه گذشته خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و ۱+۵ و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد. انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با ۵ کشور باقی مانده در توافقنامه ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

کد خبر 343672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.