زوزه آمریکا نشان از شکست است/ وزارت نیرو به چگونگی مصرف آب توجه کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حرکت سخیفانه رییس جمهور آمریکا به دلیل شکستی است که از ایران اسلامی خورده است، این زوزه ها، واکنش ها و عربده ها نشان از شکست است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تقوا، پرهیزکاری، خویشتن داری و تسلط به نفس انسان را از سقوط و انحراف نجات می دهد، تملک به نفس یعنی انسان باید مالک خود باشد.

وی افزود: عزت برای متقین و کرامت برای کسانی است که بر نفس خود مسلط باشند، نفس چهره های بسیاری دارد و هر جا به نوعی ظهور می کند پس باید مراقب بود تا بر نفس غلبه کرد. اشرافیت سم مهلکی برای نظام اسلامی است، زندگی زاهدانه و ساده حضرت علی (ع) باید الگوی جامعه باشد.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: نیاز داریم در تشکیلات اداری و حکومت، هر هفته یک فصل از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را توضیح دهیم. آشنایی با فرهنگ نهج البلاغه در این عرصه از الزاماتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید نحوه تعامل مسئولان با مردم، چگونگی احترام به مردم و جبهه نگرفتن در مقابل آنها آموزش داده شود، البته خادمان خوب بسیار هستند، اما باید نامه امام علی(ع) را به آنان آموزش داد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: امر به معروف در جامعه ما رها شده است، در چنین شرایطی، منکرات رایج می شود، کسی به کسی نیست و این عقب نشینی آرام آرام در مقابل تکالیف الهی باعث می شود فرهنگ طاغوتی در جامعه دیده شود. مصوبه شورای عالی انقلاب ۲۶ دستگاه را به دفاع از حریم حجاب و عفاف مکلف می کند.

فیلم توطئه بود، نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده است

وی در خصوص پخش فیلمی درباره برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی گفت: این فیلم یک توطئه بود، آن خانم نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده است، اما عده ای به جای اینکه بی بندباری را محکوم کنند، ماموری که به وظیفه خود عمل کرده را نقد کردند. نیروی انتظامی یک نهاد زحمت کش است، اما اصول اسلامی باید در  کل جامعه و دستگاهها از جمله  دانشگاه و ... مطرح و رعایت شود.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم خود با اشاره به پاسداری از زبان فارسی و تجلیل از ابوالقاسم فردوسی در هفته جاری، گفت: امروزه بعضی واژه های انگلیسی جای زبان اصلی ما را گرفته است، زبان اصلی ما فارسی است، اما زبان عربی را آسمانی و بهشتی می دانیم، بنابراین مسئولان باید نسبت به حفظ زبان فارسی اهتمام و فکری به حال واژه های انگلیسی کنند.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به سالگرد تحریم تنباکو از سوی میرزا رضای شیرازی گفت: در سال ۱۲۷۰ میرزا رضای شیرازی در مقابل انگلیسی ها حکم تحریم تنباکو را صادر کرد. علمای ایران و اصفهان در آن زمان‌ها در مقابل بیگانه مقاومت داشتند، حتی عهدنامه ای امضا کردند که سر سفره ها لباس خارجی نمی پوشند، غذای خارجی نخورند، این بیداری علمای آن زمان قابل توجه است.

عهد می بندیم تا مجبور نشویم کالای خارجی نخریم

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانی را اعلام کردند، نباید این نامگذاری در حد شعار باقی بماند، ما باید دشمن را تهدید کنیم چرا کشورهای دیگر میلیاردها کالای خارجی وارد کشور ما کنند تا صنعت تعطیل، کشاورزی خراب و جوانان بیکار شوند. امروز با مقام معظم رهبری میثاق می بندیم که کالای ایرانی مصرف کنیم و تا مجبور نشویم کالای خارجی خریداری نکنیم.

وی به روز بین المللی خانواده اشاره کرد و گفت: روز بین المللی خانواده را قبول ندارم، آیا انگلیس، آمریکا و ... خانواده دارند، ما باید خانواده اسلامی را احیا کنیم، متاسفانه آمار طلاق، اختلافات خانوادگی و ... فاجعه شده، سن ازدواج بالا رفته است و شرایط بیکاری و ازدواج سخت شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تبلیغات بیگانگان و فروپاشی خانواده‌ها اظهار کرد: کارشناسان اجتماعی، رسانه ها و علما باید وارد عمل شوند و از ثبات خانواده ها حمایت کنند.

حجت الاسلام رهبر در خصوص مسئله آب گفت: آب، یکی از مسائل حیاتی و مهم است، برخی می گویند جنگ آینده در دنیا آب است.

بی عرضگی است که نتوانیم برای تصفیه و انتقال آب کاری کنیم

وی با بیان اینکه آب مایه حیات است و باید در استحصال آب تلاش کرد برخی کشورها آب شور دریا را تصفیه و برای زندگی استفاده می کنند، افزود: ما رودخانه های متعددی در شمال و جنوب داریم و این بی عرضگی است که نتوانیم برای تصفیه و انتقال آب کاری کنیم. امروز مشکل کم آبی داریم، کشاورز در مضیقه است، آب را باید استحصال کرد باید به فکر باشیم و آب را هدر ندهیم.

حجت الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: آب کم است، جمعیت زیاد شده و به استان های متعدد آب منتقل می شود، بعضی جاها زیادی مصرف می کنند و با موتورهای متعدد آب ها را به کوه می فرستند، مدیریت کشور باید به این مسائل توجه کند.

وی ادامه داد: اصفهان مهد تمدن ایران سابقه آب و آبادی و کشاورزی دارد باید توجه کرد، آقایان وزارت نیرو باید به تقسیم و چگونگی مصرف آب توجه داشته باشند، مردم نیز باید حتی در  هنگام وضو گرفتن صرفه جویی کنند.

زوزه‌ها، واکنش‌ها و عربده‌های ترامپ نشان از شکست است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: حرکت سخیفانه رییس جمهور آمریکا به دلیل شکستی است که از ایران اسلامی خورده است، این زوزه‌ها، واکنش‌ها و عربده‌ها نشان از شکست است، شما ملت در سوریه کمر آمریکا را شکستید، در عراق آنها را به ذلت کشانید و در لبنان آن ها را شکست دادید، پس آمریکا امروز از روی شکست زوزه می کشد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: آمریکا قصد داشت خاورمیانه جدیدی را طراحی کند و انقلاب اسلامی که زادگاهش ایران اسلامی است، با رهبری امام خمینی(ره) نگذاشت این نقشه عملیاتی شود و کمر آمریکا را شکست. اگر ترامپ یک کار خوب کرد، همین خارج کردن آمریکا از برجام است.

وی تاکید کرد: آمریکا یک کشور جزء است، اکنون بسیاری از کشورها دلار آمریکا را حذف کرده اند و با پول ملی خود با کشورهای دیگر معامله می کنند، مسولان کشور نیز باید برای حل این موضوع فکری اساسی کنند.

وی با بیان اینکه رابطه با آمریکا جز ضرر و زیان چیزی برای کشور به همراه نداشته است، گفت: وقتی ترامپ برجام را پاره می کند، ملت ایران جشن می گیرد، خوشبختانه حرف این سخیف در غرب هم ارزش ندارد، خیلی ها تاسف خوردند چون منافع خودشان را می سنجند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ترامپ می خواست حرکت سخیفانه و لات بازی در آورد، در این راستا مسئولان باید مقاومت و صلابت را از ملت ایران یاد بگیرند، در مقابل دشمن باید صلابت و استحکام به خرج داد، اظهار عجز پیش ستم پیشگان خطا است. وظیفه دولت و ملت پشت مقام معظم رهبری حرکت کنند، اتخاذ سیاست عقلانی که در شان جمهوری اسلامی باشد، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی حرف‌های ترامپ را به سخره گرفتند، اظهار کرد: همه باید متحد باشند تا دانش هسته ای را  به پشتوانه دانشمندان و پیشتیبانی ملت پیش ببریم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ما با کسی جنگ نداریم، اما به هیچ کس اجازه کوچکترین تحرکی را نمی دهیم، ملت ایران پای اهداف نظام می ایستد.

کد خبر 343565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.