تاکسیرانان، مرام ملت ایران را به گردشگران خارجی منتقل کنند

امام جمعه اصفهان با اشاره به اعتماد همیشگی مردم نسبت به تاکسیرانان گفت: تاکسیرانان می‌توانند با رفتار و عمل خود، فرهنگ، مرام و دین ملت ایران را به گردشگران داخلی و خارجی منتقل کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از تاکسیرانان و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان اظهار کرد: مسافران در خلقت و یا در دین با انسان مشترک هستند بنابراین باید با رفتاری مناسب و شایسته با آنان رفتار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ضرورت تداوم کلاس‌های آموزشی برای رانندگان تصریح کرد: باید بر اساس نیاز شهر مجوز برای تاکسی صادر شود تا حقوق رانندگان تاکسی ضایع نشود، البته این موضوع باید توسط دولت نیز مدیریت شود.

سهم ۱۲ درصدی تاکسیرانی در سفرهای شهری

حسین جعفری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار تاکسی در شهر اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد ۹ هزار تاکسی زرد رنگ، ۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی در آژانس و ۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی در سرویس مدارس فعالیت دارند.

وی با اشاره به سهم ۱۲ درصد تاکسیرانی در بخش سفر شهری افزود: نوسازی ناوگان و کاهش میانگین عمر ناوگان، از رده خارج کردن ۱۵۰۰ تاکسی پیکان، ارتقاء سطح فرهنگی رانندگان، کاهش تعداد مازاد در سطح شهر و برگزاری ۲۰ هزار ساعت کلاس آموزشی برای رانندگان به ویژه رانندگانی که در مراکز گردشگری فعالیت دارند و رانندگان سرویس مدارس از جمله اقدامات این سازمان است.

وی با اشاره به محقق نشدن و تخصیص نیافتن بسته های حمایتی وعده داده شده به تاکسیرانان از سوی نهادها و دستگاه‌های مربوطه گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی با بهره ۱۶ درصد انجام می‌شود که بازپرداخت تسهیلات برای رانندگان مشکل است، همچنین فعالیت تاکسی‌های اینترنتی سبب تضییع حقوق رانندگان تاکسی شهری شده است.

کد خبر 343551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.