کیفیت پروژه های عمرانی تضمین می‌شود

معاون عمرانی شهردار اصفهان گفت: اداره آزمایشگاه این معاونت وظیفه کنترل کیفیت پروژه های در دست احداث را بر عهده دارد و به منظور تحقق بخشیدن به این هدف، برای هر پروژه  آزمایشات مختلفی بر اساس آئین‌نامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آزمایشگاه انجام می‌شود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نظارت جدی بر کیفیت ساخت و ساز و مقاومت سازه‌ها مانند پل‌ها، تقاطع‌ها و ساختمان‌ها امری حیاتی است که می‌تواند در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به حفظ منابع، توسعه و اشتغال کمک کند.

وی گفت: کیفیت نظارت بر پروژه‌های عمرانی در ساختار علم جدید عمران و شهرسازی اهمیت و جایگاه بالایی دارد و دانش و تکنولوژی آن به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.

وی افزود: اداره آزمایشگاه وظیفه کنترل کیفیت پروژه های در دست احداث را بر عهده دارد و به منظور تحقق بخشیدن به این هدف، برای هر پروژه  آزمایشات مختلفی بر اساس آئین‌نامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آزمایشگاه انجام می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در سال‌های اخیر طی عملیات حذف گردش فیزیکی مکاتبات و فرم‌های معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان، توانستیم با تهیه و راه اندازی نرم‌‏افزار اتوماسیون آزمایشگاه ضمن صرفه جویی در مصرف کاغذ، زمان پاسخگویی و اعلام نتایج را به حداقل برسانیم.

مظفر درباره روند کار این مجموعه گفت: درخواست بررسی از طریق ناظر مقیم پروژه در زمان های مقتضی انجام و به اداره آزمایشگاه ارسال می‌شد، اما اکنون با راه اندازی سیستم اتوماسیون آزمایشگاه، این مرحله از طریق اتوماسیون انجام می شود، سپس با توجه به نوع فعالیت در حال اجرا، اقدام به اعزام نیروهای متخصص به محل پروژه مورد نظر کرده و نمونه‌گیری‌های لازم انجام می‌شود و پس از انجام آزمایشات مورد نظر، نتیجه‌ آزمایشات به دستگاه نظارت در قالب فرم‌ها و منحنی‌ها در سیستم اتوماسیون آزمایشگاه ارسال می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اضافه کرد: از ابتدای سال۱۳۹۰ تقریبا شش نوع آزمایش در این اداره انجام می شد که شامل آزمایش دانه بندی آسفالت، تعیین درصد قیر آسفالت، آزمایش مقاومت فشاری بتن، تعیین عیار شفته آهک، تعیین دانسیته خاک و تعیین حدود اتربرگ خاک بود که در انتهای سال ۹۶ توانست تعداد این آزمایشات را به ۱۸ آزمایش افزایش دهد.

مظفر خاطرنشان کرد: آزمایشاتی که هم اکنون در این اداره انجام می‌شود شامل آزمایشات سیمان و فرآورده‌های آن، آهک و گچ و فرآورده‌های آن، انواع ملاتهای سیمانی، آهکی، گچی، قیری و انواع بتن، انواع قطعات پیش ساخته بتنی، جدول، کف فرش و... چوب ، انواع فلزات، سنگ ساختمانی، قیر و قطران، آسفالت سرد و گرم، عایق‌های حرارتی و رطوبتی، آجر، سفال،کاشی و سرامیک، رنگ و پوشش‌ها، قطعات بتنی سبک هبلکس، موزاییک سیمانی(کاربرد داخلی و بیرونی)، سنگدانه‌های بتن، خاک و انواع مصالح زیرسازی و روسازی راه، بتن و مصالح بتنی پیش ساخته و آزمایشات جوش و کنترل آن است.

وی تاکید کرد: از سال ۱۳۹۳ به بعد این اداره موفق به کسب نشان استاندارد و هر ساله ضمن تمدید گواهی قبلی نسبت به توسعه آزمایشات مختلف در زمینه استاندارد اقدام کرده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: این اداره توانسته با بهره گیری از کارشناسان مجرب، موفق به انجام تحقیقات فراوان و ارائه راهکارهای اجرایی اصولی و صحیح در زمینه‌های استاندارد مصالح بازیافت به عنوان یک مصالح قابل استفاده، بتن‌های سبک، پرمقاومت، سنگین و آب بند، اتصال بتن‌های قدیم و جدید در خصوص تعمیرات بتن، پهنه بندی ژئوتکنیک شهر اصفهان و اجرایی کردن آن و تحقیق در مورد آزمایشات جدید و به روزکردن متدهای آزمایشات شود.

کد خبر 343316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.