کلاف میلگرد صنعتی در مجتمع فولاد نطنز به تولید انبوه رسید

نطنز- مدیر مجتمع فولاد ذوب آهن نطنز گفت: با تولید انبوه محصول جدید و با کیفیت کلاف میلگرد صنعتی در مجتمع فولاد نطنز، سالانه از خروج ۵۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، جواد توکلی طرقی ظهر جواد توکلی طرقی در حاشیه معرفی خط تولید کلاف میلگرد صنعتی در جمع خبرنگاران؛ با اشاره به معرفی محصولات جدید و باکیفیت تولید کلاف میلگرد صنعتی مجتمع فولاد نطنز اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، محصول کلاف میلگرد صنعتی در مجموعه فولاد و ذوب آهن  نطنز به تولید انبوه رسید.

وی گفت: با فراهم شدن امکانات و برخورداری از زنجیره کامل تولید در مجتمع فولاد و ذوب آهن نطنز، این مجموعه موفق به تولید انبوه میلگرد صنعتی شد.

مدیر مجتمع فولاد ذوب آهن نطنز افزود:‌ در حال حاضر سالانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن میلگرد صنعتی مورد نیاز کارخانه‌های کشور تامین خواهد شد.

جواد توکلی طرقی گفت: محصولاتی که در کارخانجات زیر دستی صنایع مفتولی ایران از قبیل تولید فلز الکترود، مفتول لاستیک خودرو، ساخت پیچ و مهره و غیره به این میلگرد صنعتی به عنوان مواد اصلی و پایه نیاز دارند.

وی تصریح کرد: پیش از این عمده این محصول از خارج وارد کشور می شد که با تولید از خروج سالانه ۵۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.

توکلی طرقی خاطرنشان کرد: سود آوری این موضوع باعث رونق اقتصادی و اتکا به داخل کشور است و علاوه بر صرفه اقتصادی، زمینه توسعه زیرساخت ها و اشتغال را فراهم می کند.

به گزارش ایمنا، تولیدات این کارخانه شامل انواع الکترود، برخی مواد مصرفی در صنایع لاستیک‌سازی، انواع مفتول فولادی، توری‌های حصاری، انواع میخ، پرچ، سیم خاردار و محصولات فولادی دیگر است.

مجتمع کارخانجات صنایع فولاد و ذوب آهن نطنز، بزرگترین شرکت فعال در بخش خصوصی کشور است که در زمینه تولید فولاد و محصولات فولادی فعالیت دارد.

این مجتمع، در سال ۱۳۷۳ در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در شهرک صنعتی فولاد واقع در شهرستان نطنز احداث گردیده است

کد خبر 343280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.