روشن: نصب تندیس کاوه تکرار هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای پنجم همواره به تکرار هویت فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان اصرار دارد، گفت: نصب تندیس کاوه آهنگر در میدان آزادی در واقع تکرار هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان است.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نصب مجدد تندیس کاوه در میدان آزادی اظهار کرد: تاکید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره بر حفظ و احیای هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان بوده و باید با روش‌های مختلف این اقدام انجام شود.

وی با بیان اینکه نصب تندیس کاوه و المان‌هایی از این دست در واقع به نمایش گذاشتن هویت فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان است، افزود: این اقدام در واقع تکرار هویت تاریخی و فرهنگی اصفهان بود.

وی نصب مجدد تندیس کاوه در میدان آزادی را ایجاد انگیزه برای جوانان اصفهان دوست دانست و گفت: این اقدام بازخورد خوبی را از سوی مردم به همراه داشته است.

روشن نصب تندیس کاوه در نزدیکی یکی از ورودی‌های شهر اصفهان را نشان دهنده ماهیت خدمتگذاران به اصفهان دانست و افزود: همچنین این مجسمه با ایجاد دید بصری مناسب منظره زیبایی را روبه‌روی دید شهروندان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کاوه از قشر فقیر مردم بوده که در مقابل "ضحاک" ستمگر دوران قیام می‌کند، ادامه داد: کاوه یکی از شخصیت‌های اسطوره‌ای شاهنامه فردوسی بوده که اشعار زیبایی نیز در وصف وی سروده شده است و مردم نیز علاقه زیادی به وی دارند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان  تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده از مجسمه‌های دیگری از بزرگان و مفاخر و اساطیر کشور رونمایی کنیم.

کد خبر 343270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.