۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
از دست رفتن ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی اصفهان با انتقاد از صحبت برخی از اصحاب رسانه در مورد اتفاقات قبلی رخ داده در مورد زاینده رود گفت: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود، مردم ما همراه هستند و از این بحث‌ها باید دوری کرد و ما مسئولان نیز تا حدی می‌توانیم کار کنیم.

به گزارش  خبرنگار ایمنا، محمد حسین قرائتی _عصر امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت_ در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه و مسئولان در خصوص مصرف بهینه و صرفه جویی آب اظهار کرد: به جای اینکه فرد سکته کرده را احیا کنیم در مورد عمل «دماغ» او صحبت می‌کنیم! اتفاقی که برای زاینده رود افتاده مربوط به سالها قبل است و امروز باید راهکار عملی و اساسی برای مدیریت این اوضاع داشت.

وی افزود: بهبود این اوضاع نیازمند اعتبارات ویژه است و ما تا حدی می‌توانیم کار کنیم.

از دست رفتن ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی اصفهان گفت: تغییر اقلیم، دامن‌گیر استان و کل کشور شده و چیزی بالغ بر ۴۰۰ لیتر در ثانیه منابع آبی ما در بخش روستایی از دست رفته است. علاوه بر این بسیاری از منابع زیرزمینی هم از دست رفته است.

همچنین مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهارکرد: مشکل آب باید با استفاده از ظرفیت های مردمی رفع شود.

محمود ابراهیمی افزود: به عنوان مثال باید از توان تشکل های مردم نهاد،  مطبوعات و ... استفاده شود.

شاهد تغییر اقلیم هستیم

همچنین حسن ساسانی، معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اظهارکرد: میزان بارشها در چلگرد به ۶۴۴ میلی‌متر در سال آبی جاری رسیده که این میزان کاهش ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی افزود: مصرف آب شرب اصفهان و یزد از ۴۰۰ میلیون به ۳۳۳ میلیون متر مکعب در سال رسیده است. اسم این وضعیت بحران نیست زیرا بحران به این معنی است که سال بعد با چنین مشکلی روبرو نخواهیم بود، بلکه شاهد تغییر اقلیم هستیم.

کد خبر 343204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.