مرور خاطرات سه‌ساله مخاطبان هنر و تجربه اصفهان

رییس حوزه هنری اصفهان از آغاز اکران فیلم‌های هنر و تجربه در سالن سوره اصفهان خبر داد.

سید مهدی سیدین‌نیا گفت: پس از آغاز اکران فیلم‌های هنر و تجربه در چهار سالن سینمایی تهران و یک سالن در مشهد از امروز، فیلم‌هایی هنری با معیار بالا و سطح کیفی مطلوب در سالن سوره حوزه هنری اصفهان به نمایش درمی‌آید و فیلم‌های «گربه و ماهی»، «روایت ناپدید شدن مریم» و «پرویز»، از امروز در سانس‌های ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این خبر را که در آذرماه سال ۹۳ منتشرشده با کمی جستجو در اینترنت می‌توان یافت. خبری که مخاطبان هنر و تجربه اصفهان را به روزهای خوش آغاز فعالیت این گروه سینمایی با فیلم‌های مهمی چون «ماهی و گربه» می‌برد.

محسن کیانی، یکی از این مخاطبان است. او که ۴۵ سال دارد، درباره دوران اکران فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در سینما سوره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: سینما سوره در طول بیش از سه سال گذشته با اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه، روزهایی خاطره‌انگیز را برای دوستداران سینمای متفاوت در شهر اصفهان رقم زد. با این‌حال شکی نیست که این سینما از نظر مهندسی و امکانات، کمبودهای عدیده‌ای دارد.

او ادامه می‌دهد: شیب‌بندی غیراستاندارد، نبود تهویه مناسب و وسایل گرمایشی لازم، آکوستیک نبودن سالن و فاصله نامناسب دستگاه نمایش با پرده، ازجمله معایب این سالن است، با این‌ وجود در شرایط حاضر، به نظر من مهم‌ترین اولویت، حفظ گروه هنر و تجربه در اصفهان است، چه کماکان شاهد نمایش فیلم‌ها در سالن سوره باشیم و چه به سینمایی دیگر اسباب‌کشی کنیم.

این مخاطب اضافه می‌کند: طبیعتاً تا وقتی‌که سینما ساحل بازسازی نشده و سالن ٥٠ نفره آن را ندیده‌ایم، نمی‌توانیم درباره اکران فیلم‌ها در آن اظهارنظر کنیم، ولی نکته مهم، تخصیص یک سالن استاندارد مستقل به گروه هنر و تجربه است که تنها نمایش آثار این گروه در آن اتفاق بیفتد و از نمایش فیلم‌های سینمای بدنه در آن، خودداری شود.

دامون درخشانی، مخاطب ۲۵ ساله گروه سینمایی هنر و تجربه هم برای خبرنگار ایمنا از این می‌گوید که از وقتی شنیده گروه هنر و تجربه اصفهان تعطیل‌شده، هم خودش و هم بقیه دوستانش ناراحت شده‌اند.

درخشانی اظهار می‌کند: استقبال از برخی  فیلم‌های هنر و تجربه در اصفهان خوب بود و حتی گاهی از تهران هم بیشتر بود، ولی برای بعضی از فیلم‌ها هم تماشاگر کمی در سالن حضور داشت که به نظر من، مهم‌ترین دلیلش، اطلاع‌رسانی ضعیف بود. امیدوارم متولیان هنر و تجربه اصفهان ما را دلسرد نکنند و در پردیس سینمایی چهارباغ به اکران جدی فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه ادامه دهند. با نمایش فیلم‌های این گروه سینمایی در پردیس چهارباغ، مردم هم بیشتر در معرض هنر و تجربه قرار می‌گیرند و استقبال هم بیشتر خواهد شد.

سعید عابدی، مخاطب ۴۰ ساله گروه سینمایی هنر و تجربه هم برای خبرنگار ایمنا از این می‌گوید که اکران فیلم‌های این گروه سینمایی برای شهرستانی‌ها که مانند تهرانی‌ها به فیلم‌های هنری و مهجور دسترسی ندارند، ایده بسیار خوبی است.

او درباره تغییر مکان هنر و تجربه اصفهان هم نظر مثبتی دارد و در این مورد بیان می‌کند: سالن سوره را یک سالن سینمایی نمی‌دانم، پرده عریض سینمایی نداشت و سالنی بود برای نمایش‌های خصوصی و اجرای تئاتر. سانس‌های هنر و تجربه هم در این سالن به‌خوبی چینش نشده بود و سانس‌های ۱۵ و ۲۱ عملاً هیچ تماشاگری نداشت و بارها اتفاق می‌افتاد که در این سانس‌ها به‌تنهایی به تماشای فیلم‌ها می‌نشستم. البته مسئولان سالن هم رعایت حال مرا می‌کردند، وگرنه برای دیگران اقدام به اکران‌های تک‌نفره نمی‌کردند، حتی اگر بلیت اینترنتی هم خریده بود.

عابدی ادامه می‌دهد: کارمندان سالن سوره هم حرفه‌ای نبودند و رفتارشان سروشکل حرفه‌ای نداشت. هم‌چنین هم‌زمانی جلسات نقد و بررسی هنر و تجربه اصفهان با برخی جلسات سینمایی دیگر شهر هم عاملی برای کاهش مخاطب بود و این موازی‌کاری‌ها به ضرر سینمای اصفهان است.

به گزارش ایمنا، این گفتگوهای مختصر با این مخاطبان نشان می‌دهد که گروه سینمایی هنر و تجربه در اصفهان، مخاطبان جدی دارد که با نیمه‌تعطیل شدن این گروه سینمایی در این شهر قطعاً دلسرد می‌شوند. دلسردی که رفع‌ و رجوع  آن، از عهده سینماداران این شهر برمی‌آید.

کد خبر 343150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.