اصلاح قانون اخذ عوارض از تابلوهای شهری

«مبنایی که در اخذ عوارض از تابلوهای تبلیغاتی شهری وجود دارد قابل دفاع نیست.»

به گزارش ایمنا، این بخشی از گفت‌وگوی از نصیر ملت رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با ایمنا بود. صحبتی که دال بر منطقی نبودن اخذ عوارض شهرداری از تابلوهای تبلیغاتی شهری است که اعمال برخی اقدامات سلیقه‌ای در این باره، صدای اعضای شورای شهر را هم درآورده است.

اما سوال اینجاست که چرا شهرداری باید از تابلوهای تبلیغاتی عوارضی دریافت کند؟ برای روشن شدن این موضوع باید نکاتی را بیان کرد.

طبق قانون، درآمد شهرداری‌ها از سه محل عوارض ملی، عوارض محلی و بهای خدمات تامین می‌شود و اخذ عوارض از تابلوهای شهری در ردیف «عوارض محلی» گنجانده می‌شود. اما این روند مشکلاتی را به همراه داشت. به طوری که روزانه مراجعان زیادی بابت این موضوع به شورای شهر و مدیریت شهری رجوع می‌کردند تا این مشکل حل شود.

این درحالی است که طبق رای دیوان عدالت اداری شهرداری نباید از تابلوهای دارای برند ایرانی عوارضی بگیرد. اما این روند تا زمان اعلام وصول طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی ادامه داشته است و امروز دیگر طبق آن عمل نمی‌شود.

ملت در این باره گفته که برای اصلاح این روند به اصلاح ردیف‌های درآمدی شهرداری پرداخته ایم و قرار است با حضور کارشناسان و عوامل دیگر شهرداری تصمیم صحیحی در این باره بگیریم.

وی افزود: این طرح مصوب سال ۹۶ است و اعتقاد مدیریت شهری بر این است که این روند باید اصلاح شود.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از این روند اصلاح شده و درصدد هستیم تا از هیچ تابلوی تبلیغاتی نگیریم. در این صورت هم شاهد اجرای عدالت خواهیم بود و هم به توسعه کسب و کار شهر کمک میشود.

ملت اضافه کرد: البته باید شیوه نامه این موضوع تهیه شود تا ملاک معینی برای کار داشته باشیم و از اعمال سلیقه جلوگیری شود.

کد خبر 343147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.