۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
فرهنگ دستوری نیست

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: فرهنگ را نمی توان با بخشنامه یا آیین‌نامه تکلیفی اصلاح یا تغییر داد، روش‌های زندگی مردم که بخش اصلی فرهنگ است، در گذر زمان ایجاد و با گذشت زمان قابل اصلاح یا تغییر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: دستاردهای مختلف فن‌آوری در جوامع مختلف باعث ایجاد تغییرات فرهنگی می‌شود، بنابراین باید در هر زمان از نظرات کارشناسان فرهنگی برای شناخت نیازهای جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: فرهنگ، مانند هر پدیده اجتماعی دیگر آسیب‌ها، چالش‌ها و مزیت‌های مختلفی دارد که باید شناخته شود، در حوزه فرهنگ باید فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و با رویکرد تخصصی عمل شود.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: فرهنگی پیشرو است که بتواند به نیازهای مختلف افراد جامعه به ویژه جوانان، پاسخ مناسبی بدهد، در غیر این صورت به فرهنگ پیرو تبدیل خواهد شد.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی که تلفیقی از دو فرهنگ بزرگ ایرانی و اسلامی است، تاکنون دستاوردهای بسیار مهمی در جامعه بشری داشته است.

وی اظهار کرد: مفاهیمی همچون وجدان کاری، صبور بودن، انصاف و عدالت از بارزترین آموزه‌های فرهنگ ایرانی – اسلامی است که می‌تواند ضد فرهنگ‌هایی همچون پرخاشگری و بی‌عدالتی و بی‌انصافی را برطرف کند، اما لازم است مفاهیم فرهنگی به شیوه صحیح و تخصصی در جامعه ترویج شود.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: فرهنگ دستوری نیست، بنابراین نمی‌توان آن را با بخشنامه یا آیین‌نامه تکلیفی اصلاح یا تغییر داد، روش‌های زندگی مردم که بخش اصلی فرهنگ است، در گذر زمان ایجاد و با گذشت زمان قابل اصلاح یا تغییر است.

رفیعی نژاد ارتقاء سبک زندگی را از مهمترین رسالت‌های اهالی فرهنگ دانست و تأکید کرد: فعالان فرهنگی باید معضلات جامعه را به درستی شناسایی و راهکار مناسبی برای حل آن معرفی کنند.

کد خبر 343119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.